Czytasz dzięki

Rozwiązania dla praktycznych

MARCIN GRYGIELSKI
opublikowano: 17-11-2011, 14:15

Na rynek pracy wchodzi tzw. pokolenie Y, obyte z nowymi technologiami i sprawnie posługujące się internetem. Ci młodzi ludzie są praktyczni, interesuje ich efekt.

Dlatego systemy telekomunikacyjne będą zmierzały w kierunku prostoty — intuicyjnego interfejsu użytkownika, przejrzystych funkcji administracyjnych. Rozwiązania skomplikowane, nieprzyjazne w obsłudze nie mają już racji bytu. Najbliższe lata upłyną pod znakiem systemów multimedialnych, łatwych do integracji z aplikacjami back-office.

Telekomunikacyjnymi technologiami przyszłości dla biznesu są: automatyzacja procesów biznesowych (BPA) i udostępnianie oprogramowania w formie usługi, tzw. Communications-as-a-Service (CaaS). Rozwiązania BPA organizują proces, umożliwiają jego monitoring w czasie rzeczywistym, zwiększają efektywność pracy poprzez automatyzację powtarzalnych zadań. Przynoszą firmie zyski związane ze zmniejszeniem zatrudnienia, szybszą realizacją procesów, brakiem opóźnień i błędów ludzkich. Bez wątpienia, narzędzia BPA wykorzystujące technologie komunikacyjne są o wiele prostsze, tańsze i łatwiejsze do wdrożenia niż tradycyjne systemy workflow.

Natomiast CaaS to recepta na elastyczność. Przedsiębiorstwa o zmiennych potrzebach telekomunikacyjnych, np. banki prowadzące okresowe kampanie sprzedażowe czy biura podróży w sezonie wakacyjnym, korzystając z modelu usługowego, mogą zwiększyć możliwości oprogramowania w okresie zwiększonych potrzeb biznesowych bez konieczności inwestycji w dodatkowe licencje i sprzęt. W czasie spadku aktywności firma może obniżyć koszty, zmniejszając wydajność systemu. Dla firm małych i mikro CaaS to nieraz jedyna okazja, by skorzystać z najnowocześniejszych technologii — ich zakup w normalnym trybie przekracza ich możliwości.

Atutem biznesowej telefonii IP jest możliwość pracy zdalnej. Postęp technologiczny pozwala każdej firmie, niezależnie od jej lokalizacji i wielkości, zatrudnić zdalnych pracowników — wystarczy szybkie łącze internetowe, komputer, telefon. Scentralizowany system komunikacji IP ma funkcje kontroli, raportowania i zarządzania personelem. Mechanizm presence pozwala na monitoring i zarządzanie obecnością użytkownika w czasie rzeczywistym — ustawiając swój status na „dostępny”, „na spotkaniu” lub „na przerwie”, zdalny pracownik informuje na bieżąco kolegów i przełożonych, kiedy można kierować do niego telefony od klientów czy kontrahentów.

Do tej pory praca zdalna nie cieszyła się w Polsce dużą popularnością, bo przedsiębiorcy i menedżerowie obawiali się utraty kontroli nad podwładnymi. Przewiduję, że w przyszłym roku to się jednak diametralnie zmieni. Nadchodząca druga fala kryzysu, rosnąca świadomość kadry zarządzającej, możliwości tkwiące w technologiach, a przede wszystkim twarda kalkulacja finansowa wpłynie na rozwój tej formy zatrudnienia w najbliższych latach.

Komentarz

MARCIN GRYGIELSKI

dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MARCIN GRYGIELSKI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy