3. MIEJSCE WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE - Ray Trans
Firma Ray Trans powstała w 2019 r. i rozwija się bardzo dynamicznie. Działa w branży TSL, realizuje krajowy oraz międzynarodowy transport drogowy całopojazdowy oraz drobnicowy, przewozy pojazdami o DMC do 3,5 t, usługi magazynowania oraz odprawy celne. Przewozi wszelkie ładunki na terenie Europy.
Dynamikę rozwoju spółki prowadzonej przez czterech wspólników pokazują liczby: w pierwszym roku osiągnęła 17 mln zł obrotu, w 2020 r. – 42 mln, w 2021 – 84 mln obrotu, w 2022 – 131 mln zł.
Model współpracy
Jak przekonuje Daniel Podsiadło, prezes zarządu Ray Trans, na sukces firmy składa się kilka czynników: elastyczność, otwartość na pomysły biznesowe, wsłuchanie się w potrzeby klientów. Poza tym efektywne, zinformatyzowane procesy biznesowe i oczywiście oddani firmie ludzie. Ray Trans to projekt biznesowy założony całkowicie od zera. I tu znów mowa o zespole pracowników, którzy w trudnych warunkach czasu pandemii wdrażali plan biznesowy.
– Naszą przewagą są ludzie pracujący w modelu biznesowym opartym na jasnych zasadach, partnerstwie i nieograniczonych możliwościach rozwojowych – mówi Daniel Podsiadło, prezes Ray Trans.
Firma wprowadziła filozofię pracy tzw. pure business, w której obowiązują pewne reguły, jak proste i klarowne, z góry znane zasady współpracy. Po drugie, nie ma ograniczeń, zarówno w kwestii zarobków, jak i rozwoju. To osoby zatrudnione decydują, kiedy i ile pracują – bo liczy się skuteczność biznesowa i jakość pracy. Można pracować dużo albo mniej – pytanie, jakie wyniki chce się osiągnąć.
– Dzięki temu, że w Ray Trans poza kwestiami bezpieczeństwa spedytorzy nie mają ograniczeń w swojej pracy, tzn. sami decydują, na jakich rynkach chcą pracować i się rozwijać, z kim nawiązywać nowe relacje biznesowe, są zmotywowani i zaangażowani – dodaje Bartłomiej Wujec, wiceprezes zarządu.
Sukcesy i wyzwania
– W lutym 2019 r. urządzaliśmy pierwsze biuro w Warszawie. Teraz mamy 9 biur w całej Polsce i przygotowujemy się do otwarcia biura u naszych południowych sąsiadów ze względu na plan ekspansji na Słowacji – informuje Bartłomiej Wujec.
Oczywiście rynek nie rozpieszcza. Pomijając inflację, wzrost kosztów związany z cenami paliw i kosztem kredytu, leasingu, silna konkurencja na rynku sprawia, że trwa walka o klienta. Nie pomaga konflikt interesów z kierowcami ukraińskim.
– Z tym wszystkim można sobie poradzić, trzeba tylko postawić na dynamikę w biznesie, nie obawiać się zmian, dostosowywać się do bieżącej sytuacji i maksymalnie dopasowywać usługi do potrzeb rynku. Nieustannie poszukujemy nowych możliwości biznesowych na rynku europejskim, tam wypracowujemy miejsce dla Ray Trans – komentuje Daniel Podsiadło.