Rubicon odpowiada na zarzuty

WST
opublikowano: 17-09-2018, 07:33

W piątkowym wydaniu „Pulsu Biznesu” opublikowany został tekst, w którym napisaliśmy o podejrzeniach jakie KNF i prokuratura mają odnośnie manipulowania kursem akcji Briju.

W obszernym materiale dziennikarz śledczy „PB” starał się przybliżyć czytelnikom kulisy sprawy i niuanse związane z podbijaniem wyceny akcji za pieniądze pożyczone od spółki z grupy Briju. Czytaj>>„Briju, Rubicon i manipulacja”

W poniedziałek do artykułu odniósł się zarząd spółki Rubicon. Poniżej prezentujemy oświadczenie emitenta.

W związku z publikacją w dniu 14 września 2018 r. artykułu pt. "Złoty biznes Briju i Rubicona pod sąd" w gazecie Puls Biznesu Zarząd Rubicon Partners SA (Spółka) stanowczo zaprzecza, jakoby którykolwiek z pracowników lub menadżerów Spółki podejmował jakiekolwiek niezgodne z prawem działania związane z obrotem akcjami spółki Briju. Zarząd Spółki stoi na stanowisku, że akt oskarżenia przeciwko naszemu pracownikowi, jaki został skierowany do sądu, jest bezpodstawny, a stawiane w nim zarzuty nieprawdziwe. Stanowisko Zarządu znajduje jednoznaczne potwierdzenie w opinii biegłego - pana dr Jarosława Kozłowskiego, sporządzonej w związku ze sprawą prowadzoną przez prokuraturę.

Odnosząc się zaś do treści artykułu, stwierdzamy, że jest on nierzetelny, tendencyjny, zawierający nieprawdziwe sugestie. Dziennikarz Dawid Tokarz dotarł do akt postępowania i posługując się tymi materiałami, bez próby obiektywnej oceny i rozmowy z wymienionymi w artykule osobami, napisał jednostronny artykuł ukazujący Rubicon Partners SA jako podmiot działający wbrew obowiązującym przepisom prawa.

Wyżej wymieniony artykuł został napisany w oparciu o materiał pochodzący z postępowania przygotowawczego oraz sformułowanego przez prokuraturę oskarżenia przeciwko pracownikowi Rubicon Partners i zawiera wybiórcze zeznania osób przesłuchanych w toku postępowania.

Połączenie różnych wątków postępowania tworzy nieprawdziwe tezy (których nie potwierdziło postępowanie przygotowawcze przeprowadzone przez prokuratora) oraz stanowi niedopuszczalną próbę wywarcia nacisku na Sąd w trakcie rozpoczynającego się postępowania sądowego. W szczególności autor sugeruje obszerniejsze zarzuty w treści aktu oskarżenia niż te, które faktycznie postawił prokurator. Dodatkowo, autor artykułu posunął się do publicznej oceny działań Rubicon Partners oraz działań prokuratury podjętych w sprawie, sugerując ich nieudolność. Spółka ocenia działania dziennikarza jako próbę manipulowania opinią publiczną przy wykorzystaniu mediów oraz próbę wywarcia presji na niezawisłe Sądy, a także działanie zmierzające do destabilizacji funkcjonowania Spółki.

Artykuł zawiera wyjątkowo tendencyjne oceny i ma na celu zdyskredytowanie Spółki oraz osób nią zarządzających w sferze zawodowej. Autor artykułu nie podjął nawet próby uzyskania komentarza ze strony Rubicon Partners zakładając, że wyjaśnienia te nie będą potwierdzały tezy jego artykułu. Zastępca redaktora naczelnego Pulsu Biznesu posiada bezpośrednie numery telefonów do osób kierujących Rubicon Partners, na co Zarząd posiada stosowne dowody. Działania takie rzucają znaczący cień na obiektywizm i profesjonalizm autora publikacji oraz redakcję gazety.

Publikacja Pulsu Biznesu wywołała niepokój i niepewność wśród inwestorów, kontrahentów i pracowników. Dodatkowo redakcja bez zgody właścicieli posłużyła się materiałami, co do których nie posiada praw autorskich oraz użyła wizerunku Prezesa Zarządu Spółki, nie uzyskując jego zgody zgodnie z prawem prasowym.

Zarzuty stawiane Spółce są nieprawdziwe, naruszające jej dobre imię, a tym samym jest to działanie sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, a w związku z tym, w ocenie Spółki, bezprawne.

Zarząd Spółki zastrzega sobie prawo podjęcia działań zmierzających do ochrony jego dobrego imienia, które zostaną uruchomione po zakończeniu postępowania sądowego i wydania wyroku w sprawie prowadzonej przeciwko naszemu pracownikowi, chyba że uruchomienie tych działań będzie konieczne przed zakończeniem procesu.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Rubicon odpowiada na zarzuty