Rusza kampania o RODO

06-09-2017, 22:00

Jakie rozwiązania wdrożyć w firmie dla ochrony danych osobowych — m.in. o tym będzie mowa w akcji „Potencjalnie nieBezpieczni”.

Tylko 55 proc. przedsiębiorców i osób zarządzających firmami wie, jakie obowiązki na organizacje nakłada unijne rozporządzenie o ochronie danych (RODO), które będzie stosowane we wszystkich krajach Wspólnoty od 25 maja 2018 r. Taki wynik przyniosło badanie przeprowadzone przez Fundację Wiedza To Bezpieczeństwo.

Sprawdź program warsztatu "RODO w HR", 24.05.2018, Warszawa >>

Właśnie rusza jej społeczna akcja edukacyjna dla biznesu pod honorowym patronatem Ministerstwa Cyfryzacji. Jej hasło to „Potencjalnie nieBezpieczni”. Akcję wspierają Microsoft, DHL Express, eRecruiter, LH.pl, Loando.pl, ODO 24 oraz Tukan IT.

— Chcemy zwrócić uwagę właścicieli firm, kadry zarządzającej oraz pracowników wszystkich branż i sektorów na znaczenie odpowiedniej ochrony danych i przygotować do unijnych wymagań — mówi adwokat Marcin Zadrożny, przedstawiciel fundacji. Organizatorzy kampanii zwracają uwagę, że RODO wpłynie na prace wszystkich działów w firmach, nie tylko marketingu czy sprzedaży.

— Unijne przepisy wpłyną też na procesy rekrutacyjne. Wymagają one podawania kandydatom znacznie większej ilości informacji od pracodawcy — wyjaśnia Agnieszka Witaszek, radca prawny z eRecruiter.

Podczas kampanii eksperci podpowiedzą m.in., jakie zachowania warto wdrożyć, i wyjaśnią, dlaczego warto robić kopie zapasowe, przed czym chroni szyfrowanie danych, jak bronić się przed phishingiem i innymi działaniami cyberprzestępców.

— Wielu przedsiębiorców jest nieświadomych zagrożeń, przez co zaniedbują zabezpieczenia danych klientów pozostawianych na stronie internetowej usługodawcy — podkreśla Maciej Suwik, ekspert Loando.pl.

— W cyfrowym świecie dane stanowią paliwo dla funkcjonowania i rozwoju każdej organizacji. Ich ochrona to nasz obowiązek — podkreśla Michał Jaworski, dyrektor ds. strategii technologicznej w Microsoft. Więcej o kampanii: www. potencjalnieniebezpieczni.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Rusza kampania o RODO