Duński armator DFDS powraca do Polski. Po kilkumiesięcznej nieobecności w naszym kraju uruchamia nowe połączenie.
24 września 2004 r. uruchomione zostanie nowe połączenie Gdańsk- -Kopenhaga-Göteborg. Dwa razy w tygodniu (wtorek, piątek) do Terminalu Promowego Westerplatte zawijać będzie Tor Belgia — statek duńskiego armatora DFDS Tor Line.
Tor Belgia to duża jednostka ro-ro umożliwiająca przewóz nie tylko ciężarówek, naczep, samochodów osobowych i innych pojazdów, ale także ładunków ponadgabarytowych i ciężkich przy wykorzystaniu sprzętu armatora.
Tor Belgia zawijając z Gdańska do Kopenhagi i Göteborga utworzy serwis PolBridge, który będzie tak skonstruowany, aby efektywnie współpracować z innym serwisem DFDS — AngloBridge — oferującym 16 połączeń tygodniowo pomiędzy Göteborgiem i Immingham oraz Harwich w Wielkiej Brytanii.
Czas potrzebny na przepłynięcie trasy z Gdańska do każdego z wymienionych portów angielskich wynosi 2,5 doby. Poza tym będzie także możliwość współpracy ze statkami serwisu DFDS Tor Line obsługującego porty Gent w Belgii i Rotterdam w Holandii. Armator zakłada, że oferta spotka się z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza po tym jak Niemcy wprowadzili opłatę drogową (MAUT).
DFDS pływał już (do listopada 2003 r.) na linii polsko-duńsko- -szwedzkiej eksploatując w połączeniu serwisowym prom pasażersko-towarowy Duke of Scandinavia. Obecnie armator liczy, że będzie w stanie ponownie obsługiwać klientów frachtowych, którzy wcześniej korzystali z tej linii przewożąc towary między Polską i Skandynawią.