Rusza nowy cykl edukacyjny dla MSP

Monika Niewinowska
opublikowano: 2002-09-25 00:00

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przygotowała kolejną serię seminariów przeznaczonych dla małych i średnich przedsiębiorstw. W sześciu miastach przeprowadzone zostaną szkolenia na temat wykorzystania sieci w firmie pod wspólną nazwą „Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie”.

Jednym z zadań realizowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości jest popularyzacja zagadnień związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii internetowych w działalności małych i średnich firm. Pierwsze spotkania na ten temat odbyły się w zeszłym roku, pod wspólnym hasłem „Internet w firmie — firma w Internecie”. W związku z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców, PARP zdecydowała się na kontynuację szkoleń w tym zakresie. Już jutro odbędzie się pierwsze z sześciu regionalnych seminariów pod hasłem „Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie”. Wstęp na wykłady jest bezpłatny, jednak ze względów organizacyjnych wymaga się od zainteresowanych przedsiębiorców wcześniejszego zgłoszenia chęci uczestnictwa.

Przy opracowaniu programu tegorocznego seminarium wykorzystano wyniki ankiety, przeprowadzonej wśród uczestników zeszłorocznego cyklu „Internet w firmie — firma w Internecie”. Przedsiębiorcy biorący w nim udział reprezentowali wysoki poziom wiedzy na temat prezentowanych wówczas zagadnień. Zdecydowanie największa grupa badanych, stanowiąca aż 45 proc., postrzegała sieć jako niezbędne narzędzie do prowadzenia działalności gospodarczej. Uważali oni jednocześnie, iż firma nie posiadająca dostępu do Internetu jest źle postrzegana przez klientów i kooperantów. Wciąż jeszcze niewielu przedsiębiorców (niecałe 30 proc.) decyduje się na wykorzystywanie sieci w celu korzystania z usług bankowo-finansowych czy też sprzedaży produktów. Blisko 80 proc. wykorzystuje jednak łącze elektroniczne do korespondencji oraz poszukiwania informacji za pomocą przeglądarek internetowych. Ponad połowa ankietowanych wykorzystuje również sieć do promowania swoich firm i produktów.

— Z przeprowadzanych przez nas badań wynika również, że wśród przedsiębiorców panuje silne przekonanie o potrzebie pogłębiania wiedzy o Internecie. Najbardziej poszukiwaną, a jednocześnie przydatną, zdaniem przedsiębiorców, wiedzą są zagadnienia reklamy i marketingu w sieci, tworzenia interesujących i konkurencyjnych witryn firmowych, tworzenie e-strategii oraz kwestie prawne — twierdzi Monika Karwat z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface