Ruszyła budowa mostu na Zalewie
ZBM PP rozpoczął prace związane z budową drugiego mostu przez Zalew Zegrzyński. Roboty potrwają do końca listopada 2002. Nowa przeprawa ma rozładować ruch na trasie Warszawa - Ostrołęka.
Zakład Budownictwa Mostowego Przedsiębiorstwo Państwowe wraz z dwiema spółkami zależnymi: ZBM 1 i Wytwórnią Konstrukcji Stalowych Grybów rozpoczął już prace związane z budową mostu na Zalewie Zegrzyńskim. Inwestycja finansowana przez Generalną Dyrekcję Dróg publicznych — przy wsparciu kredytów z Banku Światowego — ma kosztować ponad 17,6 mln zł. Przeprawa ma być oddana do użytku pod koniec listopada 2002 r.
Bez kooperantów
Według informacji Stefana Burakowskiego, dyrektora generalnego budowy mostu, ZBM PP wszystkie prace związane z budową przeprawy wykona we własnym zakresie.
— Przy pracach wodnych korzystamy ze sprzętu warszawskiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Wodnego. Po zakończeniu budowy mostu jedynym zleceniem na zewnątrz będzie położenie asfaltów — informuje Stefan Burakowski.
Możliwe, że prace te wykona warszawska firma Dromex, która wygrała przetarg na wykonanie zjazdów z powstającego obecnie mostu. ZBM PP zamierza również przystąpić do przetargu na modernizację starego, obecnie eksploatowanego mostu. Nie wiadomo jednak jeszcze, kiedy GDDP zamierza taki przetarg ogłosić.
Najtańszy wygrywa
W przetargu na budowę przeprawy w Zegrzu ZBM PP wyeliminował 7 innych firm. Zdaniem Stefana Burakowskiego, oferta ZBM-u była po prostu najtańsza.
Nowy most ma zapewnić przejazd dla samochodów jadących do Warszawy od strony Ostrołęki. Eksploatowana obecnie przeprawa po remoncie będzie przeznaczona dla jadących w kierunku Mazur. Istniejący most ma tylko dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku.
— Modernizacja starego mostu wiąże się m.in. z podniesieniem go na wysokość umożliwiającą swobodną żeglugę w obu kierunkach zalewu — dodaje Stefan Burakowski.