Ryanair celuje w 100 mln pasażerów

Ryanair Holdings, właściciel jednego z największych europejskich tanich przewoźników lotniczych, ma powody do zadowolenia. Irlandzka spółka odnotowała w roku finansowym zakończonym 31 marca 2015 r. aż 66 proc. wzrost zysku po tym jak rynkowy potentat z sukcesem przyciągnął nową generację pasażerów przy bardziej „miękkim” podejściu do obsługi klientów, donosi Bloomberg.

Zysk po opodatkowaniu wzrósł do 867 mln EUR. To aż o 247 mln EUR więcej niż górna granica prognozy opracowanej przed rokiem. Przewoźnik oczekuje tymczasem dalszej proprawy wyników, dla roku fiskalnego 2016, prognoza zakłada zysk rzędu 940- 970 mln EUR.

Ryanair, który podniósł prognozę zysku na 2015 pięciokrotnie celuje w główne europejskie porty lotnicze i stara się skusić pasażerów korzystających z przewoźników sieciowych, takich jak niemiecka Lufthansa czy  Air France-KLM Group. 

Średni współczynniki zajętości miejsc w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2015 r. wzrósł o 10 proc., a rezerwacje są o 4 proc. wyższe od średniej w porównaniu do poprzedniego roku wcześniejszego, napisał przewoźnik w komunikacie.  

Jak wynika z wyliczeń Ryanair, liczba pasażerów w pełnym roku zwiększyła się o 11 proc. do 90,6 mln, zaś  współczynniki zajętości miejsc wzrósł z 83 do 88 proc. i zakładanym celu na przyszły rok na poziomie 90 proc. Przewoźnik zakłada, że w obecnym roku fiskalnym do marca 2016 r. uda mu się obsłużyć 100 mln pasażerów.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Ryanair celuje w 100 mln pasażerów