Rynek DVD w kryzysie

PAP
opublikowano: 08-07-2013, 07:03

W Polsce spada sprzedaż płyt DVD. Widzowie wolą ściągać filmy nielegalnie lub oglądać za pośrednictwem VOD w internecie, informuje "Dziennik Polski".

Zobacz więcej

fot. Grzegorz Kawecki

Jaka jest obecna kondycja rynku DVD w Polsce, skazanego dziś na dystrybucję płyt za pośrednictwem popularnych tytułów prasowych? Jak mówią przedstawiciele firm sprzedających filmy, kiedyś inserty były tylko dodatkową formą sprzedaży DVD, dziś stanowią dla dystrybutorów niezbędną pomoc w docieraniu do nabywców.

"Rynek DVD dołuje. Wieszczę smutny koniec tego nośnika w niedalekiej przyszłości. Wszystko znajduje się w internecie. Oryginalne DVD z filmem jest już ludziom do niczego niepotrzebne" – kategorycznie stwierdza Roman Gutek, dystrybutor filmowy Gutek Film.

Maciej Bechta, zajmujący się dystrybucją DVD w firmie Kino Świat, zwraca jednak uwagę, że jeżeli nośnik DVD przetrwa, to tylko z filmami zaliczanymi do klasyki kinematografii. "Dostrzegam potencjał w klasyce. Choć grono odbiorców legendarnych dzieł jest niewielkie, jestem przekonany, że zawsze znajdą się ludzie, którzy będą chcieli mieć swój ulubiony film na półce w domu" – komentuje Maciej Bechta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu