Hennes & Mauritz, druga na Starym Kontynencie po hiszpańskim Inditexie (właściciel m.in. znanej marki Zara) sieć sklepów odzieżowych wypracowała w okresie październik-grudzień 2013 r. zysk netto w kwocie 5,61 mld koron szwedzkich (871 mln USD). To o 6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 r. Z kolei przychody ze sprzedaży wzrosły o 11 proc. do 22,19 mld SEK, i to mimo wyższych kosztów konwersji zysków zrealizowanych za granicą na korony.

Tymczasem analitycy spodziewali się, że zysk netto sięgnie poziomu 6 mld SEK.
Szwedzka firma zamierza w bieżącym roku fiskalnym otworzyć około 375 nowych placówek. Większość z nich ma powstać w Chinach i Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym roku firma powiększyła swoja sieć o 356 sklepów. Rozpoczęła też sprzedaż online w USA uruchamiając sieć „the & Other Stories”. Zadebiutowała też w Chile. W tym roku zamierza wejść do Australii i na Filipiny i być może do RPA.