Rynkowy debiut, który podbił podniebienia Polaków

Materiał partnera
opublikowano: 15-02-2018, 22:00

Marki własne są dziś cennym atutem w ofercie sieci handlowych.

Szczególnie że większość z nich powstaje we współpracy z krajowymi producentami i odznacza się unikalnym połączeniem wysokiej jakości i atrakcyjnej ceny. Jak zauważa Michał Gontarz, dyrektor zakupów Jeronimo Martins Polska, dziś marki własne są pełnoprawnymi uczestnikami rynku. Doskonałym tego przykładem jest jogurt typu islandzkiego Skyr, który zadebiutował na półkach Biedronki w połowie 2017 r., w ramach marki własnej jogurtów FruVita. Produkt, którego wcześniej w Polsce nikt nie znał, w ciągu zaledwie kilku miesięcy podbił podniebienia polskich klientów, a inne sieci handlowe zaczęły go kopiować. Kto wie, czy dzisiaj jogurty typu islandzkiego nie są w Polsce popularniejsze niż na Islandii…

Czysta etykietka

Jogurt Skyr, oferowany przez Biedronkę w czterech smakach: naturalnym, jagodowym, malinowym i porzeczkowym, powstał przy współpracy z jej wieloletnim partnerem handlowym — czołowym polskim producentem nabiału — firmą Piątnica. I to właśnie znakomita współpraca renomowanego producenta i czołowej sieci handlowej jest fundamentem sukcesu.

— Skyr wywodzi się z Islandii, gdzie jest wytwarzany od wielu lat. Zyskał popularność w innych krajach dzięki wysokiej zawartości białka, przy jednoczesnym braku tłuszczu. To idealna przekąska o przyjemnej, gęstej konsystencji, która świetnie wpisuje się w aktualny trend spożywania produktów wysokobiałkowych. Chęć rozpoczęcia produkcji jogurtów Skyr tliła się więc w Piątnicy już od dawna — zapewnia Paulina Radziszewska, specjalista ds. kluczowych klientów w Piątnicy. Biedronka i Piątnica, tworząc nową linię jogurtów Skyr, skoncentrowały szczególną uwagę na kwestiach jakościowych. Jogurty te wyróżniają się na tle rynku przede wszystkim tzw. czystą etykietą, czyli naturalnym składem.

— Kierując się walorami odżywczymi tego jogurtu, czyli trzykrotnie wyższą zawartością białka i zeroprocentową zawartością tłuszczu, wprowadziliśmy go na rynek, inwestując również w jego komunikację. I mamy dziś w ofercie wyróżnik, którego sprzedaż osiągnie wartość kilkudziesięciu mln zł rocznie — szacuje Michał Gontarz.

Potwierdzone walory

W prace nad stworzeniem i wprowadzeniem jogurtu do oferty Jeronimo Martins Polska zaangażowała swoje działy: jakości, zakupów, marketingu oraz prawny. Z kolei w Piątnicy, która zajmuje się produkcją jogurtu, intensywnie nad nową linią pracował dział handlowy, kontroli jakości oraz główny technolog.

— Piątnica chętnie podejmuje wyzwania produkcji wyrobów premium o naturalnym składzie, gdyż takie produkty idealnie wpisują się w politykę firmy — zapewnia Paulina Radziszewska.

Współpracę obu podmiotów uzupełniły badania prowadzone przez firmy badawcze: Mintel oraz J.S. Hamilton, Nielsen. Badania konsumenckie wykazały, że najbardziej do gustu klientów trafił Skyr jagodowy (80 proc. respondentów deklarowało chęć jego zakupu). Kolejną pozycję zajął smak malinowy (75 proc.) oraz naturalny (72 proc.). Jak podkreślają przedstawiciele Biedronki, to są wyniki nadspodziewanie wysokie jak na produkt, który nie był dotychczas dostępny na polskim rynku. Jednocześnie 85 proc. konsumentów deklaruje stale otwartość na próbowanie nowych smaków i produktów, co daje szansę rozwoju takim liniom. Nowe smaki wskazane przez konsumentów, przed pojawieniem się w ofercie, zostały jeszcze przebadane przez niezależne laboratorium zewnętrzne. Cały proces stworzenia nowego produktu, od momentu opracowania początkowych próbek po realizację pierwszych dostaw, zajął około trzech miesięcy. Obecność jogurtu na półkach Biedronki oznajmiła specjalna kampania medialna wyreżyserowana przez skandynawskiego reżysera Arni Olafura Asgeirssona.

SOJUSZ FACHOWCÓW: Dostępne w sklepach Biedronka jogurty Skyr, które wywodzą się z Islandii, to efekt współpracy specjalistów firm Piątnica i właściciela sieci Biedronka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Rynkowy debiut, który podbił podniebienia Polaków