Rząd sfinansuje promocję CTO
Z rządowego programu pomocy małym i średnim przedsiębiorstwom CeTO ma szanse uzyskać 10 mln zł na akcję edukacyjną i promocję rynku pozagiełdowego.
— Bieżącą działalność i rozwój finansujemy z bieżących przychodów. Potrzebujemy pieniędzy na edukację i promocję. Nasi akcjonariusze nie chcieli finansować tego typu przedsięwzięć. Wszystko wskazuje na to, że po raz pierwszy doczekamy się realnego wsparcia ze strony rządu — twierdzi Mariusz Grajek, prezes CeTO.
W Ministerstwie Gospodarki przygotowany został projekt programu pomocowego „Polityka rządu wobec małych i średnich przedsiębiorstw do roku 2002”. Jednym z jego zadań ma być przeprowadzenie ogólnopolskiej kampanii informacyjnej dotyczącej dostępu do źródeł finansowania poprzez rynek pozagiełdowy.
— Dla spółek bliżej zainteresowanych rynkiem CTO uruchomimy w większych miastach Polski punkty udzielające szczegółowych informacji o możliwościach uzyskania częściowego dofinansowania wydatków związanych z przygotowaniem memorandów — zapowiada Mirosław Marek, dyrektor Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Ministerstwie Gospodarki.
Na działania promocyjne przeznaczone jest 10 mln zł, na realizację całego programu potrzebne jest ponad 360 mln zł. Zakłada się, że 250 mln zł byłoby wzięte ze środków znalezionych w kraju. Reszta pochodziłaby z funduszy pomocowych Unii Europejskiej.
Do końca stycznia spodziewane jest zatwierdzenie programu przez Radę Ministrów.
— Ze środków PHARE zamierzamy w pełni sfinansować memoranda trzech spółek wybranych wspólnie z zarządem CeTO. Warunkiem jest zakończenie prac nad nimi do połowy 1999 roku — dodaje Mirosław Marek.
Program pomocowy skierowany jest do małych i średnich firm, działających jako spółki akcyjne. Zgodnie z normami europejskimi przedsiębiorstwem małym jest firma, zatrudniająca do 50 pracowników, o przychodach do 7 mln ecu (ok. 28 mln zł), a średnim — firma, zatrudniająca do 250 pracowników, o przychodach do 40 mln ecu (120 mln zł).