Rząd chce zbudować Markę Polskiej Gospodarki za granicą poprzez wsparcie firm w promowaniu marek produktowych oraz rozwijaniu działalności eksportowej. Pomóc w tym ma konkurs Go to brand, organizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
— Pracujemy nad stworzeniem zintegrowanego i spójnego systemu promocji polskiej gospodarki. Będzie on jednym z filarów reformy dyplomacji ekonomicznej, której koncepcję i założenia przedstawimy w najbliższychtygodniach — mówi Radosław Domagalski, wiceminister rozwoju. W Go to brand mogą wziąć udział przedsiębiorstwa reprezentujące 12 branż, m.in. sprzęt medyczny, kosmetyki, technologie informatyczne, jachty i łodzie, meble, polskie specjalności żywnościowe oraz usługi prozdrowotne.
— O tym, jak duże znaczenie przywiązujemy do podnoszenia konkurencyjności firm na zagranicznych rynkach, świadczą konkretne instrumenty wsparcia. Korzystając z doświadczeń oraz przy wsparciu izb i stowarzyszeń zrzeszających przedsiębiorców, wybraliśmy 12 branż gospodarki, które wyróżniają się szczególnym potencjałem wizerunkowym do promowania ich na rynkach zagranicznych — komentuje Radosław Domagalski. Wiceminister podkreśla, że na działania promujące te branże przeznaczone zostało ponad 95 mln zł z programu Inteligentny Rozwój. Dodatkowo małe i średnie firmy mogą uzyskać dofinansowanie projektów związanych z udziałem w różnych działaniach promujących produkty i usługi, które mają szanse stać się rozpoznawalne na rynkach zagranicznych. Pula na ten cel to prawie 395 mln zł. — Chcemy zwiększyć aktywność wybranych sektorów małych i średnich firm na rynkach zagranicznych, umocnić międzynarodowy wizerunek Polski oraz poprawić rozpoznawalność produktów i usług — podkreśla Radosław Domagalski. © Ⓟ