Dariusz Klimczak, szef resortu infrastruktury, podkreślił, że udało się m.in. porozumieć z przewoźnikami, którzy protestowali na granicy polsko-ukraińskiej. Resort uzyskał też zielone światło z Unii Europejskiej na rewizję umowy o transporcie drogowym z Ukrainą.
Przedstawiciele resortu skrytykowali też dotychczasowe zaawansowanie realizacji inwestycji drogowych. Najwięcej zastrzeżeń budzi Program 100 obwodnic, z których dotychczas udało się zbudować tylko dwa odcinki. W realizacji jest natomiast 18 miejskich bypassów, a w przypadku siedmiu odcinków trwają przetargi. Już wiadomo, że koszty budowy 16 tras będą znacznie wyższe od kosztorysów. Największa jest różnica dla obwodnicy miejscowości Nowa Dęba, gdzie wskaźnik wzrostu kosztów realizacji sięga aż 258 proc. Szefowie Ministerstwa Infrastruktury zapowiadają urealnienie budżetów inwestycji i obiecują znalezienie pieniędzy na ich realizację.
W ciągu 100 dni resort infrastruktury podjął też decyzję o zmianie polityki wodnej. Zgodnie z oczekiwaniami samorządów i firm komunalnych zapowiedział decentralizację ustalania taryf za wodę i ścieki. W przeddzień Światowego Dnia Wody obiecał też opracowanie tzw. specustawy odrzańskiej, której elementem będzie wprowadzenie przepisów promujących renaturalizację rzek.