Rzadziej, ale drożej w małych sklepach

W lipcu Polacy robili zakupy w małych sklepach rzadziej niż rok wcześniej, ale zostawili w nich więcej pieniędzy.

Jak wynika z danych agencji badawczej CMR, cytowanych przez Polską Izbę Handlu (PIH), w sklepach spożywczych o powierzchni mniejszej niż 300 mkw. oraz w sklepach monopolowych dokonano w lipcu o 2 proc. mniej transakcji niż rok wcześniej, ale średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła o ponad 5 proc., do 13,07 zł.

W efekcie całkowita sprzedaż małych sklepów była wyższa o 3,3 proc. niż w lipcu 2016 r. To wynik lepszy niż dynamika sprzedaży detalicznej żywności, napojów i papierosów we wszystkich formatach handlowych, ale mali sklepikarze twierdzą, że mogło być jeszcze lepiej. Nie dopisała jednak pogoda.

„Tegoroczny lipiec był dość chłodny i deszczowy, co odczuli m.in. producenci piwa, napojów i lodów. Wydatki na piwo, które jest najczęściej kupowanym produktem w sklepach małoformatowych (w lipcu pojawiało się na 27 proc. paragonów) były wprawdzie o około 2 proc. wyższe niż w lipcu 2016 r., ale już w porównaniu z czerwcem tego roku nieznacznie spadły. Na lody klienci sklepów małoformatowych wydali w lipcu o 8 proc. mniej niż w czerwcu” — podaje PIH.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Rzadziej, ale drożej w małych sklepach