Rzemieślnicy coraz chętniej zakładają e-sklepy

opublikowano: 27-01-2020, 22:00

Rośnie popyt na wyroby rękodzielnicze i ekologiczne. Wielu potencjalnych nabywców szuka takich produktów w internecie.

Handel internetowy sprzyja rzemieślnikom. Z raportu firmy GS1 wynika, że jedna czwarta sprzedawców w sieci to osoby, które przekształciły swoje pasje w biznes i zazwyczaj własnoręcznie wykonują większość produktów oferowanych przez nich online. Wiele takich przedmiotów trafia na aukcje internetowe, ale drobni wytwórcy coraz częściej decydują się na otwieranie własnych e-sklepów i sprzedaż dzięki specjalnym platformom. Popyt na takie produkty rośnie. 61 proc. respondentów badania przeprowadzonego przez Grupę Mobilną Qpony-Blix przyznało, że chętnie sięga po produkty lokalnych wytwórców. Zainteresowaniem cieszą się też wyroby ekologiczne.

Zobacz więcej

Anatol Chomicz / Forum

— Sklep internetowy daje sprzedawcom pasjonatom szansę podkreślenia swojej lokalności i pokazania, w jaki sposób działają. W przeciwieństwie do serwisów typu marketplace, w których kupujący widzi nazwy produktów uszeregowane według ceny, we własnym sklepie właściciele mogą prowadzić bloga oraz zamieszczać filmy opowiadające o produkcji i produktach. Dostają przestrzeń na przedstawienie własnych wizji prowadzenia biznesu i swoich historii. Wiele z nich jest dość niezwykłych — mówi Oliwia Tomalik, szef marketingu w Shoperze.

„Nazywam się Wojtek i witam na Męskiej Wyspie — małej rodzinnej firmie, gdzie wszystkie produkty wytwarzane są ręcznie, w małych partiach i na świeżo” — tak przedstawia siebie właściciel e-sklepu z kosmetykami dla mężczyzn.

Są tam np. balsamy do brody czy woski do wąsów produkowane z naturalnych składników na podstawie własnych receptur i w małych partiach. W innym internetowym sklepie PotPot można natomiast kupić własnoręcznie wyrabiane torby z washpapy, czyli papieru, który można prać i szyć. Na specjalnej podstronie można dowiedzieć się, jak powstaje ten materiał i skąd biorą się jego właściwości. Są też zdjęcia z miniszwalni pod Poznaniem, w której szyte są te innowacyjne ekotorby.

cc937a7e-4287-11ea-b77f-2e728ce88125
Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Co ciekawe, z myślą o takich i innych producentach pojawiła się w sieci ciekawa oferta sklepu Rencami. Ma on w swoim asortymencie — powstającym dla twórców wyrobów rękodzielniczych — np. metki z napisem „hand made” lub „dzieło rąk”.

„Mam na imię Ewa i od zawsze interesowałam się szerokopojętym rękodziełem. Sama trochę szyję, piekę i tworzę rzeczy ładne i funkcjonalne. Bardzo lubię nadawać starym rzeczom nową funkcję. Gdy zagłębimy się w temat, okazuje się, że mało jest na rynku elementów ułatwiających powstawanie rękodzieła. Postanowiłam więc, że założę sklep dla ludzi takich jak ja” — pisze na stronie sklepu jego założycielka.

Wśród rzemieślników obecnych w internecie są nie tylko producenci, ale też usługodawcy, jak np. Kazimierz Odnowiciel. Jest to w zasadzie zakład szewski, którego właściciel oferuje personalizację obuwia sportowego. Sprzedaje też akcesoria potrzebne do samodzielnego wykonania konserwacji i dopasowania obuwia do własnego stylu.

— Przechodzenie rzemieślników do internetu wynika z tego, że narzędzia do sprzedaży w sieci stają się coraz bardziej intuicyjne i łatwiej dostępne. Sklepy można uruchomić w bardzo krótkim czasie, bez dużych kosztów — mówi Oliwia Tomalik.

Z badań GS1 wynika, że z możliwości dotarcia przez internet do klientów coraz chętniej korzystają już nie tylko ludzie mający żyłkę do handlu, którzy tylko sprowadzają towar, aby sprzedać go z zyskiem.

Sprawdź program konferencji "Digital Marketing", 26-27 lutego 2020, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy