Witajcie w wakacje! Z tej cudownej letniej okazji zabieramy was, wspólnie z Mateuszem Żuchowskim, w nieco nostalgiczną podróż. Proponujemy cykl „Letnie duchy motoryzacji”.
Przez kolejne tygodnie będziemy przypominali marki samochodowe, które z różnych powodów zniknęły z rynku, ale wciąż żyją w pamięci tych, dla których motoryzacja to coś więcej niż tylko sposób na przemieszczanie się z punktu A do punktu B.
Na pierwszy ogień – SAAB. Marka o nieoczywistej przeszłości, pełna inżynieryjnej... dziwności, lecz także ulubieniec indywidualistów i jeden z najciekawszych outsiderów motoryzacji.
W tym odcinku opowiemy o nietypowym DNA marki, o jej sukcesach, ale też błędach, które doprowadziły ją do upadku. Zajrzymy za kulisy nieudanych aliansów (m.in. z GM) i zastanowimy się, czy SAAB ma jeszcze szansę na powrót – tak jak udało się to np. marce MG.
Dlaczego SAAB był inny, co poszło nie tak i czy duch tej marki może jeszcze kiedyś ożyć – jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, nic prostszego: zapraszamy do wysłuchania kolejnego odcinka PB Autoportretu.
Nowy odcinek PB AUTOPORTRET w każdy czwartek, bez wyjątku. Koniecznie zasubskrybuj nasz kanał!
Znajdziesz nas na pb.pl oraz w twojej ulubionej aplikacji podcastowej
Kontakt: [email protected]