Samar: produkcja aut osobowych i dostawczych spadła o 3,6 proc. w marcu

ISBNews
opublikowano: 07-04-2016, 11:11

Polskie fabryki wyprodukowały 65 078 samochodów osobowych i dostawczych w marcu 2016 r., tj. o 3,28% więcej (+2 068 szt.) w stosunku do lutego. W porównaniu do marca poprzedniego roku krajowa produkcja była niższa o 3,57% (-2 407 aut), podał Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Łączna dotychczasowa produkcja w 2016 roku wyniosła 183 499 aut, o 0,23% (+424 szt.) więcej niż rok wcześniej. Przy tym 86,08% produkcji w 2016 toku stanowiły samochody osobowe (wobec 84,07% rok wcześniej), zaś udział samochodów dostawczych wyniósł 13,92% (przed rokiem 15,93%)., podano także.

"W stosunku do poprzedniego miesiąca w marcu 2016 roku wszyscy producenci odnotowali wzrost produkcji: Volkswagen Poznań o 1,3%, GM Manufacturing Poland o 9,03%, a FCA Poland o 0,80%. W porównaniu do analogicznego miesiąca poprzedniego roku jeden producent osiągnął wyższy wynik: GMMP o 9,2%. Volkswagen Poznań zanotował spadek o 11,31%, a FCA Poland o 6,4%" - czytamy w materiale.

Liderem produkcji w Polsce pozostaje FCA Poland. Udział tego producenta w rynku wyniósł w marcu 2016 roku 46,74%, o 1,80 pkt proc. mniej niż przed rokiem. Na drugiej pozycji plasuje się GMMP z udziałem 27,55% (+1,89 pkt proc.), a na trzeciej Volkswagen Poznań (z udziałem 25,71%; -1,09 pkt proc.), podał też Samar.

Produkcja samochodów osobowych w marcu 2016 r. wyniosła 57 330 sztuk, o 5,84% więcej niż w poprzednim miesiącu i o 2,04% więcej niż przed rokiem.

W marcu 2016 roku największą liczbę aut osobowych wyprodukował FCA Poland (29 274 szt., -6,40% r/r), drugi wynik należy do GMMP (19 642 szt., wzrost o 9,20% r/r), a trzeci – do Volkswagena (8 414 szt., wzrost o 21,57% r/r).

Natomiast produkcja samochodów dostawczych wyniosła w marcu 2016 roku 7 748 sztuk. Uzyskany wynik jest o 12,39% niższy niż miesiąc wcześniej i o 31,44% niższy niż zanotowany przed rokiem.

Jedynym producentem samochodów dostawczych pozostaje Volkswagen Poznań. W 2016 roku firma wyprodukowała dotychczas 25 549 pojazdów.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane