Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów pod koniec bieżącego roku. Producent od początku podkreślał, że SUV mach-e będzie jego pierwszym autem, które umożliwi w określonych sytuacjach drogowych prowadzenie bez użycia rąk. Teraz poinformował, że funkcja active drive assist nie będzie dostępna do czasu aktualizacji oprogramowania, co oznacza, że zadebiutuje dopiero w drugiej połowie 2021 r. Kierowcy, którzy zapragną oderwać ręce od kierownicy, będą musieli zakupić pakiet kamer i czujników.
Do tego czasu właściciele będą mieli dostęp do zaawansowanego systemu wspomagania kierownicy, znanego jako co Pilot360. Obejmuje on ulepszone wersje takich funkcji, jak centrowanie pasa, adaptacyjny tempomat, aktywny system parkowania, asystent martwego pola i inne — uzupełnia portal The Verge. Funkcja active drive assist będzie działała na autostra-dach, które zostały zmapowane przez Forda. Na po-czątek będzie to 100 tys. mil w USA i Kanadzie.