Samoloty polecą na biopaliwie. Tylko nikt nie wie, kiedy

MWA
opublikowano: 08-10-2009, 00:00

Airbus zabiega o akceptację ekologicznego paliwa lotniczego, które może odmienić rynek przewozów.

Airbus zabiega o akceptację ekologicznego paliwa lotniczego, które może odmienić rynek przewozów.

Airbus stara się, aby jedna z największych na świecie organizacji — zajmująca się opracowaniem norm — ASTM International zaakceptowała zastosowanie syntetycznego paliwa w lotnictwie komercyjnym. Ta ekologiczna benzyna — znana jako paliwo xTL — może być produkowana z biomasy, gazu ziemnego lub węgla. Jej zastosowanie to duży krok na przód, który przyczyni się do ograniczenia szkodliwego wpływu lotnictwa na środowisko.

Airbus szacuje, że jeśli w połowie przyszłego dziesięciolecia pojawi się wysokowydajny, niespożywczy surowiec, to w 2030 roku 30 proc. paliwa zużywanego przez linie lotnicze może stanowić ekologiczna benzyna. W listopadzie 2007 r. firmy Airbus, Qatar Airways, Qatar Petroleum, Qatar Fuels, Qatar Science Technology Park, Rolls Royce oraz Shell International Petroleum Company podpisały umowę dotyczącą szczegółowych badań nad biopaliwami. Ich celem jest określenie, jakie korzyści dla gospodarki, a także dla środowiska naturalnego wynikną z wykorzystania w lotnictwie paliwa uzyskanego z gazu ziemnego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MWA

Polecane