Samorządowy przewoźnik na trasie Łódź-Warszawa

DI, PAP
21-10-2015, 14:39

Łódzka Kolej Aglomeracyjna (ŁKA) chce w grudniu uruchomić weekendowe połączenia do stolicy. Musi mieć najpierw błogosławieństwo Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

- Tabor ŁKA jest zakupiony z dotacją unijną. We wniosku zapisaliśmy, że służy połączeniom regionalnym wewnątrz województwa. Do tego odstępstwa jest więc potrzebna zgoda ministerstwa. Pismo w tej sprawie już wysłaliśmy. Mam nadzieję, że taką zgodę otrzymamy – mówi Witold Stępień, marszałek woj. łódzkiego.

Janusz Malinowski, wiceprezes ŁKA, wyjaśnił, że pomysł uruchomienia połączenia z Warszawą jest efektem zmian wprowadzanych w rozkładach jazdy przez innych przewoźników.

- Niektóre pociągi Intercity omijają dworzec Łódź Kaliska, który w tej chwili jest najważniejszym dworcem aglomeracji łódzkiej. Ominięcie tego dworca będzie sporym utrudnieniem dla łodzian, którzy będą musieli z niektórych dzielnic przedostać się na Widzew, czy na Łódź Pabianicką. To duży kłopot – wyjaśnił były prezes Intercity.

Chcąc zrekompensować te niedogodności ŁKA chce w weekend uruchomić dodatkowe połączenie. Od 13 grudnia po godzinie 15 pociąg ŁKA miałby wyjeżdżać z Łodzi Kaliskiej do Warszawy, a ok. godzinie 18 ze stolicy ruszałby w drogę powrotną.

Janusz Malinowski podkreślił, że do uruchomienia tego połączenia brakuje jedynie zgody ministerstwa.
- Operacyjnie nasza spółka jest już do tego przygotowana. Mamy przeszkolonych maszynistów, drużyny konduktorskie oraz wzajemną sprzedaż biletów z Kolejami Mazowieckimi i Przewozami Regionalnymi. W województwie mazowieckim funkcjonuje też 20 biletomatów, w których są sprzedawane bilety ŁKA – wylicza Janusz Malinowski.

Według  marszałka Stępnia, „w trosce o jak najlepszą obsługę pasażerów” do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz do zarządu Przewozów Regionalnych skierowano pisma z informacją, że w perspektywie kolejnych dwóch, trzech lat samorządowe władze woj. łódzkiego będą chciały włączyć łódzki oddział Przewozów Regionalnych w zakres działania ŁKA, „żeby uczynić z tego wspólny organizm kolejowy obsługujący województwo”.

ŁKA jest spółką samorządu woj. łódzkiego posiadającą m.in. 20 pociągów FLIRT 3, nowe zaplecze techniczne na stacji Łódź Widzew oraz 56 przystanków i stacji kolejowych. Rozpoczynając usługi pasażerskie na początku 2015 r. ŁKA przewoziła 120 tys. osób miesięcznie. Teraz liczba ta jest większa.

- Codziennie od poniedziałku do czwartku ŁKA wozi średnio ponad 7,6 tys. pasażerów, a w piątki 8,5 tys. W październiku przewieziemy ponad 200 tys. pasażerów i to będzie rekord. Podejrzewam, że utrzyma się tylko miesiąc – mówi Janusz Malinowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Samorządy / Samorządowy przewoźnik na trasie Łódź-Warszawa