Santander i AIG łączą siły

KA
opublikowano: 30-07-2009, 00:00

W consumer finance powstaje silny gracz. AIG spełnia warunki planu ratunkowego. Ale pieniędzy nie dostaje.

W consumer finance powstaje silny gracz. AIG spełnia warunki planu ratunkowego. Ale pieniędzy nie dostaje.

Hiszpański Santander Consumer Finance i amerykański American International Group, uzgodniły połączenie swojej działalności consumer finance w Polsce, prowadzonej przez Santander Consumer Bank (Polska) i AIG Bank Polska. Transakcja jest uwarunkowana uzyskaniem zgody Komisji Nadzoru Finansowego oraz innych organów regulacyjnych. Zostanie przeprowadzona w formie wymiany akcji, co da Santanderowi 70 proc. udziałów w połączonej spółce, a AIG pozostałe 30 proc. Santander obejmie również zarządzanie powstałą spółką.

— Nie jest to wielkim zaskoczeniem. Nawet w okresie spekulacji o przejęciu AIG Banku przez PKO BP, to Santander gdzieś w tle się pojawiał. Ciekawa jest za to forma transakcji. Z lakonicznej treści opublikowanego komunikatu wynika, że AIG nie dostanie żadnych pieniędzy, tylko wniesie swoją działalność do spółki holdingowej, którą zarządzać będzie Santander. Wygląda to więc na formalne spełnienie warunków planu ratunkowego, który nakazywał AIG pozbycie się działalności bankowej. Taka forma istnienia w bankowości może zaś być traktowana jako inwestycja — komentuje Tomasz Bursa, analityk z Ipopema Securities.

Podkreśla przy tym, że nawet gdyby AIG drogo sprzedało swój polski bank to i tak nie rozwiązałoby problemów centrali.

Wedle Andrzeja Powierży, analityka Domu Maklerskiego Banku Handlowego, obecność AIG w spółce będzie jednak przejściowa.

— Prędzej czy później amerykanie sprzedadzą swoje udziały — podkreśla Andrzej Powierża.

Analitycy uważają przy tym, że oferta obu banków w segmencie consumer finance dobrze się uzupełnia. Santander jest mocny w kredytach samochodowych, AIG w kredytach gotówkowych i depozytach. Połączona spółka będzie posiadała 250 oddziałów. Portfel kredytowy wyniesie 3,5 mld euro, a depozyty 750 mln euro. Nawet biorąc pod uwagę, że część depozytów stanowią kredyty hipoteczne Santandera, to i tak w segmencie consumer finance powstał silny gracz mający 5-8 proc. udziałów w rynku.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane