Przychody Sanwilu, który jest znany głównie z produkcji tkanin, w II kwartale wzrosły do 9,7 mln zł z 6,2 mln zł rok wcześniej. Pozwoliło to na wzrost zysku netto do 2,5 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 1,6 mln zł straty.
W całym I półroczu przychody sięgnęły 17,4 mln zł, a zysk netto wzrósł do 3,6 mln zł. Było to w dużej mierze efekt sprzedaży apartamentów w Zakopanem, co podbiło przychody o 2,6 mln zł. To efekt inwestycji prowadzonej od 2017 r. – w I kwartale inwestycja została zakończona, a w II kwartale rozpoczęto przenoszenie własności na nabywców apartamentów – proces ten został zakończony do dnia publikacji raportu.
Wzrosty udało się osiągnąć także w segmencie wyrobów powlekanych – sprzedaż w kraju wzrosła z 10,5 do 10,9 mln zł, w czym prym wiódł segment tapicerski, który odpowiada za 60 proc. sprzedaży. Sprzedaż do krajów UE wzrosła z 2,2 do 2,9 mln zł. Sprzedaż do pozostałych krajów, głównie do Ukrainy, wyniosła 860 tys. zł, co daje podobny poziom co rok wcześniej.