SAP wydziela nowe regiony

Marcin Złoch
opublikowano: 2006-06-14 00:00

Powstała jednostka organizacyjna, która łączy krajowe przedstawicielstwa SAP w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech w jedną organizację.

Niemiecka firma SAP zmieniła przynależność polskiego oddziału. Przedstawicielstwa SAP w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech zastały połączone w jedną organizację — region SAP Europa Środkowo-Wschodnia (SAP CE) — i mają ze sobą ściślej współpracować pod kierownictwem Martina Bednara.

— Nowy region skoncentruje się na obsłudze rynku małych i średnich firm, a także dużych organizacji, dostarczając im oprogramowanie biznesowe. Czechy, Polska, Słowacja i Węgry są najszybciej rozwijającymi się gospodarkami wśród nowych państw członkowskich Unii, a także dużym rynkiem wzrostu sprzedaży rozwiązań ERP dla sektora średnich firm — w tej chwili w Pradze jest budowane jedno z kilku światowych centrów rozwiązań branżowych dla małych i średnich przedsiębiorstw — mówi Grzegorz Rogaliński kierujący polskim oddziałem SAP.

Szersza perspektywa

Stworzenie nowej jednostki wynika ze zmian na poziomie regionu SAP EMEA NEWS (Europa Pn.-Wsch.-Zach.-Pd., Bliski Wschód, Afryka). Wcześniej był to zbiór pojedynczych krajów, obecnie pogrupowano kraje w regiony wg ich potencjału rynkowego, dojrzałości rynku ERP i kryteriów geograficznych.

— Jednocześnie wprowadzono macierzową strukturę odpowiedzialności, obejmującą obowiązki związane z rynkiem krajowym i regionalnym. Pełnię funkcję prezesa SAP Polska i jednocześnie odpowiadam za sprzedaż w strategicznych sektorach w regionie SAP CE, Zbigniew Nasiłowski jest dyrektorem finansowym na Polskę i na SAP CE, podobnie dyrektor marketingu — Robert Milczyński i wielu innych pracowników. Wcześniej działaliśmy tylko na naszym rynku krajowym, teraz myślimy kategoriami regionalnymi — przekonuje Grzegorz Rogaliński.

W skład zarządu nowo utworzonego regionu SAP CE wchodzą: Martin Bednar, dyrektor zarządzający regionu i SAP Czechy; prezesi zarządów oddziałów krajowych: Milan Han (Słowacja), Grzegorz Rogaliński (Polska), Tamas Vahl (Węgry); oraz: Karel Feygl, dyrektor wsparcia sprzedaży; Christian Fleck, dyrektor konsultingu; Radosław Frańczak, dyrektor ds. pre-sales; Milan Han, dyrektor ds. partnerstw strategicznych; Robert Milczyński, dyrektor marketingu; Zbigniew Nasiłowski, dyrektor finansowy; Ales Pec, dyrektor ds. zarządzania kadrami; Jiri Synacek, dyrektor ds. produktów; Zsolt Veres, dyrektor ds. rynku małych i średnich przedsiębiorstw.

U klientów bez zmian

Przedstawiciele producenta aplikacji biznesowych zapowiadają, że nie zmieniają się zasady współpracy z klientami.

— Celem zmian w strukturach jest większa elastyczność w obsłudze klientów i po prostu lepsze odpowiadanie na ich potrzeby. Chcemy to osiągnąć dzięki lepszej wymianie wiedzy i najlepszych praktyk biznesowych w ramach krajów regionu — twierdzi Grzegorz Rogaliński.