Saturn przyleci w 2004 r.

Agnieszka Janas
opublikowano: 2003-10-20 00:00

W ciągu trzech lat grupa Metro uruchomi w Polsce 12 sklepów pod marką Saturn. Niemcy przeznaczyli na ten projekt co najmniej 24 mln EUR.

Metro, niemiecki koncern handlowy, wprowadza do Polski nową, ale istniejącą w Europie sieć sklepów AGD RTV Saturn. Koncepcja tych obiektów zakłada lokowanie ich w centrach dużych miast (powyżej 200 tys. mieszkańców) lub galeriach handlowych na stosunkowo dużych powierzchniach, nawet do 10 tys. mkw.

Saturn oferuje artykuły bardziej zaawansowane niż Media Markt, bliźniacza sieć koncernu Metro, i komputery. Czy Metro tworzy w ten sposób wewnętrzną konkurencję dla istniejących już placówek?

— Niezupełnie. Na początku przyszłego roku powstanie holding Media-Saturn Holding Polska, który będzie koordynował rozwój obu marek. Nie oznacza to więc zniknięcia z Polski sieci Media Markt — zapewnia Jarosław Drabarek, dyrektor generalny Media Markt.

W 2004 r. ruszy pierwszy sklep Saturn, ulokowany w nowej warszawskiej galerii handlowej Arkadia. Sklep zajmie 6 tys. mkw., z czego 4,5 tys. mkw. przypadnie na część sprzedażową.

— Chcielibyśmy uruchomić co najmniej trzy, a może nawet pięć placówek w 2004 r. Plan zakłada, że w ciągu trzech lat będzie około 12 Staurnów: w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i na Śląsku. Nie budujemy swoich obiektów tylko wynajmujemy interesującą nas powierzchnię. Koszt uruchomienia placówki wynosi 1,6 mln Euro, bez zatowarowania — wyjaśnia Jarosław Drabarek.

Zdaniem analityków, branża sprzętu AGD RTV jest nadal interesującym segmentem sprzedaży.

— W Polsce wciąż jest zapotrzebowanie na takie artykuły. Działa już wprawdzie kilkanaście dużych sieci oferujących ten asortyment, ale nie oznacza to, że rynek jest zapełniony. Wiele z nich bowiem nie wyklucza możliwości sprzedania swoich placówek silniejszemu graczowi. Tak więc rozwój nowej marki może przebiegać zarówno poprzez budowę od podstaw, jak i przez przejęcia. Saturn na pewno nie jest ostatnią międzynarodową siecią, która wchodzi do Polski. Spodziewam się jeszcze ekspansji np. brytyjskiej grupy Dixons — mówi Michał Gierbisz, szef panelu handlowego GFK Polonia.