Scan Holiday jeszcze bez oferty Thomsona

Magdalena Kozmana
opublikowano: 25-05-1999, 00:00

Scan Holiday jeszcze bez oferty Thomsona

Poznańska spółka w tym roku nie skorzysta ze wsparcia nowego inwestora

WCZASY W OSTATNIEJ CHWILI: Polacy decydują się zawsze w ostatniej chwili. Tak jest z wyborem towarzystw emerytalnych, z rozliczeniami podatkowymi, a także z planowaniem wakacji — twierdzi Anna Prądzyńska, prezes Scan Holiday. fot. Borys Skrzyński

Scan Holiday, lider polskiego rynku turystycznego, spodziewa się w tym sezonie obsłużyć 145 tys. klientów — o 45 proc. więcej niż w 1998 r. I to wciąż pod starym szyldem i bez uzupełnienia katalogów ofertą swojego nowego inwestora strategicznego, czyli brytyjskiego Thomsona, największej firmy turystycznej w Europie.

Właścicielem Scan Holiday jest od lutego brytyjski Thomson Travel Group, największa firma turystyczna w Europie. Na razie poznańskie biuro podróży nie zamierza jednak korzystać z oferty zamożnego partnera dysponującego kilkoma własnymi ośrodkami wczasowymi oraz największą prywatną lotniczą linią czarterową na świecie.

— Katalogi na sezon zimowy 1999/2000 oraz na przyszłe lato już opracowano. Nie korzystamy w nich z propozycji hotelarskich Thomsona — wyjaśnia Anna Prądzyńska, prezes Scan Holiday.

Samolotem w świat

Scan Holiday, podobnie jak inne największe biura podróży, nie narzeka na brak klientów. Coraz więcej Polaków decyduje się na wakacyjne podróże lotnicze.

— Co roku liczba turystów korzystających z czarterów wzrasta o 35 proc. — twierdzi prezes Prądzyńska.

Poznańska firma obsłużyła w ubiegłym roku około 100 tys. klientów. W tym roku wycieczki wykupiło już 55 tys. osób. Do końca roku liczba ta może się zwiększyć do 145 tys. W walce o rynek spółka będzie korzystać z know-how Thomsona.

Katalogiem w klienta

Scan Holiday zamierza w tym roku wysłać katalogi do 1,3 mln osób (w ubiegłym roku dotarły one do zaledwie 300 tys. osób). Firma dysponuje w kraju 18 własnymi oddziałami, 22 placówkami oddanymi we franchising. Umowy z nią podpisało około 800 agentów. W tym roku Scan Holiday otworzy cztery kolejne własne biura oraz cztery franchisingowe. Od października wycieczki Scan Holiday będzie można kupić także w Internecie.

— Rok temu organizowaliśmy współpromocję z Master Foods, producentem batonów Bounty. W tym roku podobne kontrakty zostaną podpisane dodatkowo z dwiema innymi firmami. To także powiększy grono naszych klientów — mówi Anna Prądzyńska.

Czartery bez Thomsona

Scan Holiday będzie w tym roku korzystał z czarterów PLL LOT. Polski przewoźnik nie może jednak w pełni zaspokoić potrzeb poznańskiego biura, dlatego musi ono korzystać także z usług zagranicznych przewoźników. Wśród nich nie ma jednak linii czarterowej Thomson Travel Group.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Kozmana

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Scan Holiday jeszcze bez oferty Thomsona