SCO i Tres działają razem

Marcin Złoch
07-05-2003, 00:00

SCO Group, producent systemu operacyjnego SCO Linux, i firma Tres, autor zintegrowanego systemu wspomagającego zarządzanie — Trawers, podpisały umowę o technicznym wsparciu dla wspólnych klientów.

Firmy SCO Group i Tres podpisały umowę o technicznym wsparciu dla produktu Trawers na platformie linuksowej. Klienci wybierający oprogramowanie Tres, pracujące na platformie SCO Linux, mają otrzymać, oprócz licencji na użytkowanie oprogramowania, także gwarancję wsparcia technicznego od producentów zarówno aplikacji, jak i systemu operacyjnego. Użytkownicy SCO Linux mogą wybierać pomiędzy czterema, dodatkowo płatnymi, poziomami serwisowymi. Najniższy zakłada aktualizację wersji, najwyższy, kosztujący 2,5 tys. USD, ma gwarantować godzinny czas reakcji na awarię.

— Współpraca z firmą Tres pozwoli nam zaoferować wspólnym klientom kompletne rozwiązanie informatyczne z gwarancją pełnego wsparcia producenta, nie tylko aplikacji, ale i po raz pierwszy na polskim rynku, linuksowego systemu operacyjnego — przekonuje Michał Kużajczyk z SCO Group.

Od 1999 r. firma Tres sprzedaje pakiet Trawers na platformie linuksowej. Według przedstawiciela firmy, w 2002 r. 49 proc. nowych użytkowników tego oprogramowania wybrało wersję dla Linuxa.

— Firma wybiera dostawcę systemu operacyjnego spośród obecnych na rynku. Jeżeli zdecyduje się na SCO, w razie awarii otrzyma pomoc techniczną nie tylko producenta aplikacji. Ma to gwarantować niezawodność działania całego rozwiązania informatycznego — twierdzi Ewa Szymańska--Małolepsza, dyrektor handlowy Tres.

Podpisanie umowy poprzedziły, przeprowadzone wspólnie przez SCO i Tres, testy zgodności pakietu Trawers z systemem operacyjnym SCO Linux 4.0., potwierdzone stosownym certyfikatem SCO. Umowa i certyfikacja firmy Tres jest kolejnym z kroków przedsięwziętych przez SCO Group w celu stworzenia sieci współpracujących z firmą dostawców oprogramowania biznesowego opartego na platformie SCO Linux. Firmami, które wcześniej podjęły taką współpracę, są MacroSoft oraz Hansa Business Solutions.

— Ta umowa to rozłożenie odpowiedzialności. W przypadku awarii zdarza się, w pierwszym odruchu, zrzucanie winy na system operacyjny. Współdziałanie obu aplikacji jest sprawdzone. Pierwszym kontaktem dla klienta jest dostawca oprogramowania biznesowego, jego pracownicy określają, czy wezwać naszych inżynierów — mówi Michał Kużajczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / SCO i Tres działają razem