Servisco/DHL wprowadził nowy system monitoringu

Adam Brzozowski
25-09-2003, 00:00

Połączone niedawno firmy kurierskie rozwijają swoją infrastrukturę informatyczną. Wdrożony niedawno system Track & Trace pomoże im w monitoringu przesyłek.

Firma Servisco/DHL Express, powstała po połączeniu dwóch spó-

łek kurierskich Servisco i DHL International, zmodernizowała internetowy system śledzenia drogi przesyłek Track & Trace. System pozwala na monitorowanie przesyłki na każdym etapie jej drogi w krajowym systemie operacyjnym firmy. Projekt jest kolejnym krokiem na drodze łączenia systemów operacyjnych obu spółek.

Trasę przesyłek powierzonych firmie można teraz obserwować na jej stronie internetowej po wpisaniu w odpowiednim wierszu numeru listu lub paczki. Szczegóły operacji można zaś poznać przez telefon w call center spółki oraz w regionalnych punktach przeładunkowych, przez które przechodzą przesyłki.

Według Aleksandra Morozowskiego, prezesa Servisco i dyrektora zarządzającego DHL Express, unowocześnienie systemu jest jednym z najważniejszych zadań, przed jakimi obecnie stoją połączone przedsiębiorstwa.

— System internetowy wyposażyliśmy w niedostępne dotychczas funkcje, umożliwiające m.in. śledzenie drogi dokumentacji zwrotnej, która często jest inna niż w przypadku drogi samej przesyłki, lub uzyskanie informacji o zniszczeniu paczki. Obecnie nadawca może zobaczyć na monitorze także błędne przekierowanie przesyłki i skorygować jej drogę — wymienia Aleksander Morozowski.

Klienci korporacyjni, zamiast kontrolowania każdej paczki w internecie, będą otrzymywali indywidualne raporty informujące o wykonywanych dla nich operacjach.

Informacje pojawiające się w internecie są aktualizowane co 4 godziny od zarejestrowania przesyłki (przez skanowanie) lub od powrotu kurierów do oddziału.

W przyszłości, po wdrożeniu wszystkich aplikacji — prezes firmy nie chce o nich obecnie informować — Servisco/DHL zamierza zwiększyć szybkość aktualizacji danych.

Express zamierza zwiększyć szybkość aktualizacji danych w systemie oraz m.in. zintegrować go z systemami innych spółek DHL na świecie. Inwestycje w IT są obecnie jednym z bardziej istotnych narzędzi firmy w walce z takimi konkurentami, jak m.in. Stolica, Masterlink czy Pocztex.

— Pracujemy nad kolejnymi projektami, które będziemy mogli zaprezentować za kilka miesięcy — twierdzi Aleksander Morozowski.

Fuzja firm Servisco oraz DHL zakończy się w 2004 roku. Do tego czasu na rynku będą funkcjonowały ich oddzielne oferty. Docelowo Servisco zajmie się obsługą przesyłek krajowych, zaś DHL zagranicznych. Firmy stopniowo będą zmieniały logo i barwy: 200 samochodów DHL utrzyma obecną kolorystykę, zaś 1800 pojazdów Servisco, przemalowanych zostanie na żółto z czerwonym logo DHL Express.

Firmy dotychczas zintegrowały m.in. działy: marketingu, zakupów i finansowy. Nowy dział sprzedaży rozpocznie działalność w I kw. 2004 r., zaś operacyjny (w tym dział informatyki) nieco później.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adam Brzozowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Servisco/DHL wprowadził nowy system monitoringu