Założony w październiku 2000 r. serwis Apartament.pl wprowadził nową funkcję. Polega ona na możliwości aktualizowania przez samych deweloperów informacji znajdujących się w ofercie.
Oznacza to, że inwestorzy nie muszą już korzystać z pomocy pracowników chcąc dokonać zmiany w ofercie dostępnych mieszkań czy wprowadzić informację na temat nowych akcji promocyjnych. Wystarczy, że skorzystają z haseł, które zabezpieczają przed dostępem osób nieuprawnionych.
Dostęp do Internetu pozwala na korzystanie z bazy danych również pracownikom spoza centralnego biura firmy. System umożliwia także dostęp do informacji niejawnych, takich jak wielkość sprzedaży czy ceny transakcyjne.
— Bezpośredni dostęp do własnej oferty wprowadzonej do sieci przez serwis Apartament.pl jest bardzo przydatnym narzędziem w zarządzaniu sprzedażą lokali przez deweloperów, szczególnie tych, którzy posiadają duże inwestycje lub kilka biur sprzedaży zlokalizowanych w różnych miejscach. Poza tym korzystanie z tej funkcji pozwala uniknąć firmie nakładów na zakup lub tworzenie własnych systemów zarządzania baz danych — mówi Anna Szczepankowska, prezes spółki @Apartament — operatora serwisu Apartament.pl.
Oprócz obszernej bazy danych z mieszkaniami, domami, biurami na sprzedaż i do wynajęcia serwis zawiera informacje na temat kredytów hipotecznych i ubezpieczeń nieruchomości on-line oraz porady prawne i w zakresie aranżacji wnętrz.
Innymi serwisami skupiającymi się na rynku pierwotnym i skierowanymi do tych samych adresatów są M2M i Tabela ofert.