Sezon ślubny w pełni, także w internecie

  • Marta Bellon
opublikowano: 24-07-2014, 00:00

Weselny biznes coraz mocniej przenosi się do sieci. Największy ruch jest w maju i w sierpniu.

Wiosenne i letnie miesiące to okres, w którym internauci najczęściej odwiedzają strony internetowe o tematyce ślubnej. Zainteresowanie nią zaczyna być widoczne już w kwietniu — według danych Gemiusa, pierwszy cieplejszy miesiąc w roku zmotywował do poszukiwań ślubnych inspiracji prawie 860 tys. internautów.

FOT. betacam/RGB Stock
FOT. betacam/RGB Stock
None
None

Firma badająca rynek internetowy przeanalizowała dane z okresu od kwietnia 2013 r. do kwietnia 2014 r. W maju i sierpniu ruch na stronach internetowych o tematyce ślubnej i weselnej był najwyższy (4,5 proc. ruchu internetowego). Natomiast najmniejszy w lutym i listopadzie (1,5 proc. w listopadzie 2013 r. i 1,6 proc. w lutym 2014 r.).

W ujęciu rocznym zainteresowanie tymi tematami wrosło o ponad jedną trzecią — z 2,9 proc. w kwietniu 2013 r. do 4 proc. w kwietniu 2014 r. Stroną, na którą najczęściej zaglądają przyszli małżonkowie, jest serwis ślubny portalu kobieta.onet.pl (2,5 proc. ruchu internetowego). Internauci szukają przede wszystkim porad i inspiracji związanych z bukietami, sukniami i fryzurami ślubnymi.

— Coraz bardziej popularne są śluby tematyczne i gotowe stylizacje ślubne — mówi Magdalena Barska, która prowadzi portal www.abcslubu.pl. Analizy Gemiusa wykazały, że typowy użytkownik stron internetowych z poradami ślubnymi, ofertami fotografów czy zespołów weselnych to kobieta między 20. a 30. rokiem życia, osoba z wykształceniem niepełnym wyższym lub wyższym.

— Tylko 5 proc. naszych klientów to mężczyźni. W ostatnich latach obserwujemy też wzrost średniej wieku kobiet, które korzystają z oferty portali ślubnych. Częściej są to osoby w wieku 21-35 lat niż, jak wcześniej, 19-28 lat. Rośnie też liczba osób zawierających ślub powtórnie — przyznaje Magdalena Barska.

W jej ocenie młode pary przywiązują dużo większą uwagę do detali, dekoracji ślubnych i jakości usług ślubnych. Spada też liczba zapraszanych gości weselnych. Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci — Megapanel PBI/Gemius. Zrealizowane zostało metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron WWW.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane