Shein to najpopularniejsza marka ubrań i największy detalista odzieżowy na świecie. Globalna firma z siedzibą w Singapurze notuje błyskawiczny rozwój także w Europie, a efektem rosnącej sprzedaży jest wynajem ponad 54 tys. m kw. w Panattoni Park Wrocław South Hub — największym projekcie dewelopera na Dolnym Śląsku. Na terenie obiektu Shein zatrudni ponad 2000 osób, a lokalizacja pozwoli na sprawną obsługę pełnej oferty produktów firmy i dotarcie do większości europejskich rynków. Działalność operacyjną w obiekcie Panattoni Shein chce rozpocząć jeszcze w tym kwartale.
— Według prognoz wartość e-commerce dla branży fashion w Europie ma wzrosnąć z około 250 mld USD w 2022 r. do blisko 400 mld USD w 2025. Błyskawiczny rozwój tego rynku, a także chęć zabezpieczenia łańcucha dostaw napędzają zjawisko nearshoringu, czyli przenoszenia działalności przez firmy azjatyckie bliżej odbiorcy końcowego, na czym szczególnie zyskuje Polska — mówi Damian Kowalczyk, dyrektor ds. dewelopmentu w Panattoni.
Powierzchnia pod obsługę e-handlu stanowi jedną trzecią łącznej powierzchni magazynowej w Polsce, a Panattoni dostarczyło już 4 mln m kw. dla sprzedaży internetowej. Polska stała się w ostatnich latach hubem dla europejskiego i światowego e-commerce’u dzięki strategicznej lokalizacji w centrum Starego Kontynentu, wysokiemu standardowi realizacji nieruchomości przemysłowych, a także nieustannemu rozwojowi infrastruktury drogowej i portowej.
