Nowa sieć telefonii komórkowej "wRodzinie"
- wspólne przedsięwzięcie Fundacji Lux Veritatis i spółki CenterNet - rozpoczęła
w sobotę działalność.
Poinformował o tym w sobotę wieczorem na Jasnej Górze prezes Fundacji o.
Tadeusz Rydzyk. Tego dnia w częstochowskim sanktuarium rozpoczęły się
uroczystości 17. Pielgrzymki Rodziny Radia Maryja.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Nowa sieć telefonii komórkowej "wRodzinie"
- wspólne przedsięwzięcie Fundacji Lux Veritatis i spółki CenterNet - rozpoczęła
w sobotę działalność.
Poinformował o tym w sobotę wieczorem na Jasnej Górze prezes Fundacji o.
Tadeusz Rydzyk. Tego dnia w częstochowskim sanktuarium rozpoczęły się
uroczystości 17. Pielgrzymki Rodziny Radia Maryja.
Na razie nowa sieć będzie oferowała tylko usługi pre-paid. Jak poinformowała
w komunikacie na stronie internetowej spółka CenterNet, cała kwota, za którą
sprzedawane są tzw. startery, przeznaczona jest na połączenia telefoniczne i
wiadomości sms. Po wykonaniu pierwszego połączenia karta ma być aktywna przez
rok - bez doładowywania.
"Dzisiaj witamy wRodzinie. Co wy na to? Postanowiliśmy, przyszli do nas i nam
zaproponowali. Kapitał polski, żeby te pieniądze nie wypływały z Polski" - mówił
w sobotę do pielgrzymów na Jasnej Górze o. Rydzyk, zaznaczając że sieć nie jest
własnością Fundacji Lux Veritatis.
Jak tłumaczył, dochód z nowego przedsięwzięcia Fundacja zamierza przeznaczyć
na utrzymanie innych jej przedsięwzięć, m.in. uczelni w Toruniu, geotermii i
telewizji "Trwam". "Na telewizję potrzeba wiele ludzi i środków" - wyjaśniał
redemptorysta, wskazując że np. jedna dobra kamera kosztuje 50 tys. euro i to
bez obiektywów.
"Tutaj mówimy, nie damy rady - idziemy w +wRodzinie+. Sieć nie jest Fundacji
Lux Veritatis. Nazwa i logo jest własnością tego operatora, o którym
słyszeliście i Fundacji Lux Veritatis. Fundacja daje różne usługi i za to
dostanie pieniądze" - wskazał o. Rydzyk.
Zgodnie z podpisaną w czerwcu umową między fundacją i spółką, Lux Veritatis
będzie odpowiedzialna m.in. za sprzedaż usług wRodzinie. Za marketing, obok
fundacji, odpowiadać będzie też spółka CenterNet.
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
Marka ma być wspierana kampanią promocyjną. Kampania medialna będzie bazowała
ma mediach związanych z Fundacją Lux Veritatis. Sieć wRodzinie zamierza
sprzedawać również telefony - na początek aparaty polskiego producenta
dedykowane dla osób starszych.
"Telefonia wRodzinie ma służyć pomocą we wzajemnej komunikacji oraz
utrzymywaniu bliskich więzi społeczności skupionej wokół Radia Maryja, TV Trwam,
Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej, Naszego Dziennika oraz Fundacji
Nasza Przyszłość. Marka wRodzinie w swojej filozofii zakłada wspieranie wartości
rodzinnych" - wyjaśnia spółka.
Na wymowę nazwy nowej sieci komórkowej o. Rydzyk wskazał też w sobotnim
wywiadzie dla "Naszego Dziennika". "Już w samej nazwie mówimy o rodzinie, a
rodzina jest w tej chwili deprecjonowana, niszczona. Normalność jest
przedstawiana jako coś nienormalnego" - podkreślił zakonnik, dodając że nowa
telefonia jest tańsza niż inne sieci.
Atutem nowej telefonii mają być m.in. niskie ceny połączeń na numery
stacjonarne. Połączenia wewnątrz sieci mają być najtańsze w Polsce, natomiast
połączenia na wybrane numery studiów Telewizji Trwam oraz Radia Maryja -
bezpłatne. W sobotę wieczorem oba te media podawały już m.in. swoje numery w
nowej sieci.
Łączność wRodzinie będzie opierała się na sieci infrastrukturalnej budowanej
przez CenterNet. W sierpniu 2007 r. spółka przystąpiła do przetargu Urzędu
Komunikacji Elektronicznej na rezerwację częstotliwości GSM w paśmie 1800 MHz,
które pozwalało na budowę sieci telefonii komórkowej. W październiku tego roku
spółka wygrała ten przetarg.
Zgodnie w wymaganiami koncesyjnymi, CenterNet musi pokryć swoim zasięgiem 15
proc. populacji kraju do 2009 r. i 30 proc. - do końca 2012 r. Jak zapowiedziała
spółka, zasięg w Rodzinie będzie uzupełniała sieć PTC, z którą CenterNet
podpisał umowę na roaming krajowy