Urząd Morski w Gdyni przeznaczył na pierwszy etap budowy kanału na Mierzei Wiślanej 718 mln zł brutto. Otrzymał siedem ofert. Najbardziej zaskakującą złożyła firma Kolin Insaat Turizm Sanayi VE TIC z Turcji. Inwestor informuje, że przedstawiła ofertę testową, wartą zaledwie 1 zł.
Pozostali oferenci przekroczyli budżet inwestora. Konsorcjum belgijskiej N.V. Besix z polską grupą NDI złożyło ofertę wartą 992, 27 mln zł. Niewiele droższy jest Budimex - gotów wybudować kanał za 992,52 mln zł. China Harbour Engineering Company proponuje ofertę wartą 1,07 mld zł, a Energopol Szczecin 1,08 mld zł. Nieco droższe jest Sinohydro Corporation Limited, które wyceniło polską inwestycję na 1,1 mld zł. Najdrożej realizację kontraktu oszacowało konsorcjum Polbud-Pomorze z CRCC Harbour & Channel Engineering Bureau Group i China Railway 14th Bureau Group. Proponowana przez nie cena wynosi prawie 1,5 mld zł.
