Siedmiu stara się o kontrakt z portem

Bogdan Tychowski
opublikowano: 2001-12-18 00:00

Komisja Zarządu Morskiego Portu Szczecin–Świnoujście otworzyła koperty z ofertami firm chętnych do budowy infrastruktury na Ostrowie Grabowskim i Półwyspie Katowickim. Na starcie stanęły trzy konsorcja i cztery spółki.

Wiadomo już, kto ubiega się o kontrakt na zabudowę terenów Portu Morskiego Szczecin-Świnoujście. Oferty złożyły trzy konsorcja: Energopol Szczecin i Anton Musing; Doraco, Dragmor i UW Service; PRC Hydrobudowa Gdańsk, a także cztery firmy z Europy Zachodniej: Besix, BMGS, Hojgaard i Per Aarslef. Wartość inwestycji sięga około 30 mln USD.

— Zakres prac, jakie będzie musiała wykonać zwycięska firma, jest szeroki i obejmuje budowę nabrzeży i placów składowych. Teraz oferty zostaną ocenione, a następnie, po zatwierdzeniu wyników przez Bank Światowy, wyłoniony zostanie wykonawca robót, z którym zostanie podpisany kontrakt — opowiada Andrzej Montwiłł, prezes Zarządu Morskiego Portu Szczecin-Świnoujście.

Na Ostrowie Grabowskim powstanie nowy terminal kontenerowy z nabrzeżem o długości 332 m z rampą ro-ro, natomiast na Półwyspie Katowickim wybudowane zostaną cztery nabrzeża. Zostaną tam również stworzone warunki do budowy nowych terminali do obsługi ładunków masowych.

11 mln EUR na rozbudowę portu pożyczy Bank Światowy. Brakujące pieniądze będą pochodzić ze środków własnych firmy. Prace budowlane mają zacząć się pod koniec I kwartału 2002 r.