Propozycja, w dużym uproszczeniu, polega na połączeniu promocyjnej oferty handlowej z internetową platformą obsługi przesyłek o nazwie „7 Internet Shipping”. W efekcie nadawca otrzymuje narzędzie umożliwiające mu szybkie tworzenie listów przewozowych, obsługę wysyłek seryjnych oraz rozliczanie procesów logistycznych. Nowością jest nie sama platforma, a to, że Siódemka adresuje to rozwiązanie do klientów o niewielkim potencjale wysyłkowym. Tego typu firmy mają kłopot, aby zaoferować swoim klientom atrakcyjniejsze ceny przesyłek niż duzi rynkowi gracze.
— Mechanizm jest prosty. Duże przedsiębiorstwo, nadające np. tysiąc paczek miesięcznie, płaci firmie kurierskiej niższe ceny niż podmiot nadający 50 paczek, może więc zaoferować swoim klientom niższą cenę za doręczenie kupionego towaru. Ta różnica często stanowi przewagę konkurencyjną, szczególnie gdy chodzi o podobny towar, w zbliżonej lub identycznej cenie — tłumaczy Marcin Kruszyński z Siódemki. W ostatnich latach segment mikro i małych nadawców był skutecznie obsługiwany przez brokerów usług kurierskich, czyli pośredników współpracujących z kilkoma firmami kurierskimi na raz i mogących zaoferować niższe ceny pojedynczych paczek.
— Właśnie z myślą o takich podmiotach powstała nasza nowa oferta. Oferujemy im stałe konkurencyjne ceny przy niewielkiej liczbie wysyłek i do tego bez deklaracji ich liczby w miesiącu — dodaje Marcin Kruszyński.
Siódemka zastąpiła wspomnianą deklarację abonamentem. Klient otrzymuje gwarancję niskiej ceny niezależnie od liczby faktycznie wysłanych paczek. Ile kosztuje abonament? Użytkownicy, którzy zdecydują się podpisać umowę promocyjną przed końcem listopada, w miesięcznym abonamencie o wartości 280 zł otrzymają możliwość wysłania dwudziestu przesyłek (z doręczeniem przed końcem następnego dnia). Wysłanie jednej paczki kosztuje zatem 14 zł, co jest bardzo konkurencyjną ceną nawet wobec oferty brokerów.