Skarbówka domaga się 195 mln zł od Emperii

opublikowano: 31-01-2017, 11:36

142,4 mln zl - na tyle Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie określił zobowiązanie podatkowe Emperii za 2011 r. Do tej kwoty trzeba doliczyć ponad 52 mln zł odsetek za zwłokę.

"Zgodnie z treścią Decyzji, zdaniem Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Lublinie przymusowe umorzenie udziałów w spółce zależnej P1 Sp. z o.o. miało charakter pozorny, a rzeczywistą czynnością prawną dokonaną w dniu 29 grudnia 2011 r. było dobrowolne umorzenie udziałów" - podała Emperia.

Spółka nie zgadza się z ustaleniami stanu faktycznego, jak i oceną prawną dokonaną przez Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w wydanej decyzji.

"Po szczegółowym zapoznaniu się z Decyzją i obszernym materiałem dowodowym, Spółka poinformuje o swoim stanowisku w sprawie w kolejnym raporcie. Spółka zamierza odwołać się od Decyzji. Decyzja jako wydana przez organ pierwszej instancji jest nieostateczna i niewymagalna" - dodano.

- To jednoznacznie zła informacja dla Emperii, nawet mimo tego, że kwota podatku do zapłacenia jest niższa od tej, o której mówiono na początku, czyli w marcu 2016 r. Wtedy kurs Emperii spadł o 20 proc., ale potem odbił i ostatnio był na poziomie sprzed informacji o kontroli skarbówki, choć fundamentalnie nic się nie zmieniło. Ewidentnie inwestorzy grali na to, że podatku płacić nie będzie trzeba, wierząc w zapewnienia zarządu. To ryzyko jednak rośnie. Dla spółki będzie to bardzo duże obciążenie, chodzi bowiem o czterokrotność generowanej przez nią rocznie gotówki. By pokryć to zobowiązanie, trzeba będzie wziąć kredyt, Emperia będzie miała też mniej pieniędzy na inwestycje w rozwój sieci  – ocenia Marek Czachor, analityk Erste Securities, który w ostatniej rekomendacji wyceniał akcje Emperii na 38 zł.

W marcu ubiegłego roku spółka informowała, że skarbówka może naliczyć zobowiązanie w wysokości 182 mln zł plus odsetki z tytułu osiągnięcia dodatkowego dochodu podatkowego z tytułu zbycia segmentu dystrybucyjnego w 2011 r. (za 959 mln zł).

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane