Skasowana umowa na e-Zamówienia

opublikowano: 12-03-2019, 22:00

Ministerstwo Cyfryzacji odstąpiło od kontraktu z DXC Technology na budowę platformy.

Zgodnie z pierwotnymi założeniami z platformy e-Zamówienia miało w 2020 r. korzystać 15 tys. zamawiających przy 125 tys. postępowań. Tak się nie stanie. Ministerstwo Cyfryzacji po niecałym roku od podpisania z Enterprise Services Polska (obecnie DXC Technology Polska) wartej blisko 10 mln zł umowy na zaprojektowanie, budowę i wdrożenie Platformy e-Zamówienia wraz z usługą hostingu zdecydowało się odstąpić od całości umowy.

„Powodem odstąpienia była zwłoka wykonawcy w realizacji umowy” – tak ministerstwo cyfryzacji kierowane przez Marka Zagórskiego, tłumaczy zerwanie umowy na e-Zamówienia.
Zobacz więcej

Za zwłokę

„Powodem odstąpienia była zwłoka wykonawcy w realizacji umowy” – tak ministerstwo cyfryzacji kierowane przez Marka Zagórskiego, tłumaczy zerwanie umowy na e-Zamówienia. Fot. WM

„Powodem odstąpienia była zwłoka wykonawcy w realizacjiumowy” — podało ministerstwo w komunikacie.

Prace nad projektem platformy e-Zamówienia mają być kontynuowane.

„Trwają w tej sprawie uzgodnienia z Urzędem Zamówień Publicznych i Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii”— czytamy w komunikacie.

Projekt e-Zamówienia, którego częścią jest platforma, jest finansowany z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Wartość całego przedsięwzięcia — centralnej platformy e-Zamówień i portali e-Usług — jest szacowana na blisko 20 mln zł. Z funduszy unijnych pochodzi 16,6 mln zł. Projekt od początku miał opóźnienia. Według pierwotnych założeń przetarg na platformę miał być ogłoszony w maju 2017 r., ale ogłoszenie o zamówieniu opublikowano w październiku 2017 r. Przetarg ostatecznie rozstrzygnięto w marcu 2018 r., a umowę podpisano w kwietniu ubiegłego roku.

Resort obawiał się, że pełne wdrożenie rozwiązania pozwalającego na zautomatyzowanie procesu udzielenia zamówień nie uda się do 18 października 2018 r., czyli terminu, od którego miała obowiązywać elektroniczna komunikacja między zamawiającym a wykonawcą. Dlatego powstał Miniportal. Wdrożenie platformy e -Zamówienia miało umożliwić m.in. efektywne sprawowanie funkcji nadzorczych i sprawozdawczych dzięki zbieraniu i udostępnianiu danych dotyczących procesu udzielania zamówień publicznych z portali oferujących e-usługi. Nowe e-usługi miały skrócić postępowania o udzielenie zamówień publicznych i usprawnić działania organów kontrolnych, tj. Urzędu Zamówień Publicznych, Najwyższej Izby Kontroli czy Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu