Škoda otwiera worek z nowościami

Czeski koncern ma przed sobą intensywne tygodnie pracy, bo szykuje nie jedną, nie dwie, lecz co najmniej trzy nowości

Škoda pracuje pełną parą przed zbliżającym się salonem samochodowym w Genewie. Na początku marca przywiezie do Szwajcarii swój najnowszy pomysł na elektryczne auto. Škoda vision iV to czterodrzwiowy pojazd łączący cechy SUV-a i coupé.

Škoda zamierza w najbliższych latach zainwestować około 2
mld EUR w rozwój samochodów elektrycznych i do 2022 r. chce mieć ich w ofercie
kilkanaście modeli.
Zobacz więcej

JEST KASA, BĘDĄ PRODUKTY:

Škoda zamierza w najbliższych latach zainwestować około 2 mld EUR w rozwój samochodów elektrycznych i do 2022 r. chce mieć ich w ofercie kilkanaście modeli. Fot. Škoda

Auto ma przypominać trochę rekina, a więc jest opływowe, ma sportową linię i dość drapieżne „spojrzenie”, czyli zarysowany ostrymi konturami przedni pas. Dla spotęgowania tego efektu projektanci zastosowali technologię otwierania drzwi bez klamek, a zamiast lusterek bocznych sięgnęli po znane z audi kamery i podkreślają, że ich obudowa przypomina nieco płetwy rekina. Z tyłu aerodynamiczny spojler, LED-owe światła w kształcie litery „C” i ciekawostka — podświetlany na czerwono napis „Škoda” umieszczony na klapie bagażnika.

Vision iV nie jest pierwszą elektryczną wizją czeskiej firmy z grupy Volkswagena. Dwa lata temu marka pokazała podobny model koncepcyjny o nazwie vision E, który nazywany był „teslą model X w bardziej demokratycznych cenach”. Prototyp odsłonięto podczas salonu w Szanghaju jako prezentację tego, jak Škoda wyobraża sobie elektryczną przyszłość. W tym roku firma ma rozpocząć pierwszy etap produkcji aut na prąd, a w przyszłym pojawią się pierwsze modele korzystające z platformy MEB.

Elektryczna flota ma przyspieszyć w najbliższych latach, ale Škoda myśli też o tym, co jest teraz, i szykuje na motor show w Genewie premierę najmniejszego, miejskiego SUV-a w swojej ofercie. Nazwa „kamiq” wywodzi się z języka Inuitów mieszkających w północnej Kanadzie i na Grenlandii, a oznacza zdolność dopasowania się do każdej sytuacji. Auto dołączy do większych karoqa i kodiaqa.

Miały być trzy nowości, więc została jeszcze jedna, choć nie modelowa, lecz finansowa. Škoda zapowiedziała, że na rynku polskim już pod koniec lutego uruchomi nową platformę internetową oferującą samochody w leasingu. Auta będzie można nabywać praktycznie bez wychodzenia z domu, bo w salonie klient będzie musiał pojawić się na samym końcu, żeby parafować umowę. Co istotne, producent szykuje ofertę i dla klientów biznesowych, i dla indywidualnych, a o kwestie finansowe zadba Volkswagen Financial Services.

Škoda musi szukać nowych sposobów na skuszenie klientów, jeśli chce utrzymać wysokie tempo wzrostu i bić kolejne rekordy sprzedaży. W styczniu producent zanotował niewielki spadek globalnych dostaw, które zmniejszyły się o 1,1 proc., do 102,6 tys. samochodów. Co ciekawe, wzrosła sprzedaż w Niemczech — o 8,1 proc. i Rosji — o 23 proc., ale spadła na kluczowym rynku chińskim — o 11,7 proc. i w Europie Środkowej — o 11,6 proc.). Škoda jest od wielu lat liderem sprzedaży nowych aut w Polsce.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy