Skuteczny przekaz podnosi efektywność

Dorota Zawiślińska
05-04-2017, 22:00

Jedną z najbardziej istotnych decyzji przedsiębiorcy jest wybór sposobu wymiany informacji. Technologie podpowiadają nowe rozwiązania w tym obszarze.

Nadmiar urządzeń teleinformatycznych, zamiast usprawniać, utrudnia działania menedżerom i ich podwładnym. Dlatego pracodawcy powinni poważnie się zastanowić, zanim zdecydują, jakie sposoby komunikacji będą obowiązywać w ich przedsiębiorstwach. Jedną z najciekawszych możliwości jest technologia umożliwiająca pracownikom porozumiewanie się w czasie rzeczywistym. Jarosław Pazgrat, dyrektor zarządzający MCX Telecom, firmy specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań teleinformatycznych, zwraca uwagę, że narzędzia komunikacji dostępne dla przedstawicieli biznesu mogą być hierarchizowane m.in. pod względem czasu otrzymywania informacji zwrotnej.

— Komunikacja w czasie rzeczywistym najbardziej angażuje uwagę pracownika, a jej efektem jest otrzymanie natychmiast informacji zwrotnej. Dlatego sprawdza się w biznesie, gdzie szybkość i precyzja przekazywania komunikatów jest priorytetem — podkreśla Jarosław Pazgrat.

Do form takiej komunikacji ekspert zalicza rozmowy telefoniczne, połączenia w technologii VoIP i SIP oraz rozmowy wideo. Pracodawca może z nich korzystać w zależności od potrzeb, a także wskazać obszary, w których podwładni będą ich używać. Specjaliści MCX Telecom oceniają, że wspomniane technologie są efektywne m.in. w pracy małych grup projektowych. Ułatwiają sprawniejszy przepływ informacji, a przede wszystkim ich doprecyzowanie. Dzięki temu grupa nie traci czasu na wyjaśnianie nieporozumień. Rozwiązania te są skuteczne również w firmach o rozproszonej strukturze zatrudnienia.

— Rozwój technologii sprawił, że pracownik może korzystać w swoim domu z tych samych udogodnień, które znajdują się w biurze. Współczesne urządzenia wideokonferencyjne pozwalają na kontakt nawet z dwustoma osobami jednocześnie, co znacznie podnosi efektywność wykonywanych zadań — zauważa Jarosław Pazgrat.

Według niego wprowadzenie usługi wideokonsultacji poprawia relacje na linii firma — klient. Konsultant może nie tylko rozmawiać ze zgłaszającymi się do niego osobami, ale również zaprezentować rozwiązanie danego problemu. Narzędzia, które służą do porozumiewania się w czasie rzeczywistym, dostępne są jako część większej całości — UC (Unified Comunication, komunikacja zintegrowana) i mogą być dystrybuowane jako usługa w systemie UCaaS. UC pozwala na połączenie różnych kanałów przekazu informacji. W rezultacie użytkownicy pozostają ze sobą w kontakcie w czasie rzeczywistym bez względu na miejsce pobytu. Na system UCaaS składają się m.in. komunikacja tekstowa, zarządzanie obecnością i narzędzia pracy grupowej (np. współdzielenie pulpitów).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Skuteczny przekaz podnosi efektywność