Słoiki zabłysną w stolicy

DI
opublikowano: 16-05-2013, 12:56

Projekt neonu „warszawskie słoiki” wygrał konkurs zorganizowany przez Muzeum Neonów i RWE. „PB” też na niego głosował.

Niesamowicie zacięta była końcówka konkursu na projekt neonu, który ma stanąć w Warszawie i stać się nowym symbolem miasta. Ostatecznie w internetowym głosowani, które zakończyło się tuż przed północą, wygrał projekt „warszawskie słoiki” duetu Designlab: Magdaleny Czapiewskiej i Karola Murlaka. Zebrał 5462 głosy. Drugi był „Miło Cię Widzieć” Mariusza Lewczyka, który dostał 4790 głosów, a trzeci „+48 22” grupy projektowej Liniaprosta Krzysztof Lewandowski, Piotr Nowocień z 3574 głosami.

Zobacz więcej

Neon "Warszawskie słoiki"

- Warszawa od lat przyciąga tych, którym czegoś w rodzinnych stronach brakuje. Przeprowadzają się tu, aby studiować, pracować, tworzyć, robić interesy. Po prostu żyć. Przyjezdni nie tylko korzystają z miasta. Oni je współtworzą. Stanowią o jego tożsamości. Dlatego zamiast pogardliwie nazywać ich „słoikami”, czas uznać ich wkład we współczesne życie i historię stolicy – mówi Karol Murlak.

- Chcieliśmy przełamać złe emocje narastające wokół określenia „słoiki”. Nasz neon nie jest – jak sugerują niektórzy – naśmiewaniem się z przyjezdnych, ani – jak twierdzą inni – gloryfikacją przyjezdnych. Warszawa bez przyjezdnych byłaby pusta i smutniejsza, przecież wiele fajnych miejsc zostało założone przez tych, którzy się tu przeprowadzili, a z drugiej strony bez rodowitych Warszawiaków nie miałyby tego klimatu i duszy, przypominałaby dworzec, na którym na chwilę spotykają się ludzie z różnych stron – dodaje Magdalena Czapiewska.

Autorzy projektu przekonują, że doskonale rozumieją niuanse w relacje przyjezdnych i rodowitych mieszkańców, bo Magdalena Czapiewska urodziła się w Warszawie, a Karol Murlak pochodzi z Lublina. I dodają, że pracownia Designlab to też słoik - zespół powstał w Anglii, gdzie projektanci wyjechali na studia, a do Warszawy przeprowadził się po roku działania i od tego czasu tu projektuje.

„PB” gratuluje wszystkim laureatom, a ze zwycięstwa jest nam tym bardziej miło, że swój głos oddaliśmy właśnie na „warszawskie słoiki”.

W sobotę, 18 maja, w Muzeum Neonów w Soho Factory jest otwarcie pokonkursowej wystawy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu