Instytut ARC Rynek I Opinia na zlecenie firmy HRS, prowadzącej elektroniczny system rezerwacji, sprawdziła, czego oczekują klienci hoteli, podróżujący służbowo. Jak się okazuje, najważniejsze to wygodne łóżko (zadeklarowało tak 28 proc. ankietowanych), dostęp do internetu (Wi-Fi, 25 proc. wskazań) oraz dobre śniadanie (15 proc.).
— Obecnie obserwujemy trend wyłączania ceny śniadania z kosztów zakwaterowania. O ile dla klienta polskiego nie jest to duży problem, o tyle klienci za ngraniczninie są z tego powodu zadowoleni (ze względu na kwestie rozliczeń podróży służbowej) — twierdzi Agnieszka Sapa, dyrektor Działu ds. Współpracy z Hotelami w HRS Polska.
Dla co 10. ankietowanego najważniejsza jest możliwość anulowania rezerwacji (zwłaszcza dla kobiet). Natomiast miła obsługa czy duży pokój liczą się dla mniej niż 10 proc. badanych. Tylko 6 proc. respondentów wskazało na bezpłatny parking jako ważny atut „wyposażenia” hotelu.