Broker FM, właściciel Radia RMF FM oraz Eurozet, do którego należy Radio Zet, podpisały umowę z SMG/KRC Poland Media na przeprowadzenie badań słuchalności w latach 2002-2004. Firmy, które podpisały umowę z SMG/KRC, przewidziały wydatki na badania na 2002 rok wysokości 750 tys. USD (3 mln zł).
W połowie stycznia Eurozet oraz Broker FM wycofały się z prac z wrześniowego porozumienia na rzecz przygotowania jednolitego standardu badań audytorium radiowego stacji radiowych. Linia podziału przebiegała między RMF FM i Zetką po jednej stronie a organizacjami zrzeszającymi rozgłośnie regionalne i lokalne: Krajowym Konwentem Komercyjnych Stacji Radiowych, Agorą, ZPR, Radiem Plus oraz Audytorium 17 (stacje publiczne). Nadawcy lokalni proponowali m.in. położenie większego nacisku na badania w miastach, co miało umocnić ich pozycję na rynku.
— Nadawcy lokalni głosowali blokiem, a wszystkie decyzje były zgodne z ich zamierzeniami. W takich warunkach kontynuowanie rozmów nie miało sensu — tłumaczy Anna Kozłowska, rzecznik prasowy RMF FM.