Snajper w sierpniu wystrzeli na wiwat

CI Games kończy prace nad trzecią częścią hitu. Szykuje kampanię i następną produkcję — kontynuację „Lords of the Fallen”.

Warszawski producent gier zapowiedział „Snajpera 3” już półtora roku temu, dotychczas jednak ujawnił bardzo niewiele szczegółów. Już niedługo się to zmieni. — Na początku sierpnia ruszymy z kampanią marketingową „Snajpera 3”. Pokażemy graczom, co dla nich szykujemy — zapowiada Marek Tymiński, prezes CI Games.

SNAJPER POBUDZA WYOBRAŹNIĘ:
Zobacz więcej

SNAJPER POBUDZA WYOBRAŹNIĘ:

Dobre przyjęcie „Snajpera 3” na targach E3 i Gamescon sprawia, że coraz więcej giełdowych graczy wierzy w sukces CI Games. To tłumaczy gwałtowny wzrost kursu akcji spółki — z 7 zł w kwietniu do ponad 20 zł. Ostatni raz papiery warszawskiego dewelopera kosztowały tyle w kwietniu 2013 r., tuż po premierze „Snajpera 2”. Kiedy okazało się, że gra nie sprzedaje się najlepiej, rynek mocno je przecenił. ARC

Firma szykuje się na targi gier w Kolonii — Gamescom. To właśnie tam nastąpi główne marketingowe uderzenie związane z nowym „Snajperem”. W połowie czerwca CI Games negatywnie zaskoczył inwestorów giełdowych, informując, że premiera trzeciej części gry odbędzie się dopiero 27 stycznia przyszłego roku. Kurs akcji mocno spadł, ale szybko wyszedł z dołka i już odrobił straty.

— Zdecydowaliśmy się na premierę w styczniu, bo chcemy jak najlepiej dopracować grę — mówi Marek Tymiński. Podkreśla, że decyzja o terminie była podyktowana przede wszystkim dbałością o jakość produktu, ale przy okazji CI Games chciało ominąć gorący okres przedświąteczny, zapełniony premierami gier klasy AAA. Dzięki temu uzyska m.in. większe wsparcie ze strony detalistów czy producentów konsol i mniej wyda na marketing. — „Snajper 3” jest pierwszym dużym tytułem, o którym wiadomo, że trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2017 r. — podkreśla prezes CI Games.

Jak twierdzi, zdecydowana większość prac nad grą została już zakończona. Kosztów produkcji i wielkości nakładów marketingowych nie ujawnia (według wcześniejszych wypowiedzi szefa CI Games, łączne wydatki firmy na grę mają przekroczyć 40 mln zł). Nie samym „Snajperem” warszawska firma żyje. Następna w kolejce jest kontynuacja „Lords of the Fallen”.

— Mamy już przemyślany koncept i niedługo rozpoczniemy produkcję — mówi Marek Tymiński. Jego zdaniem, jest jeszcze za wcześnie na szczegóły związane z nowym tytułem. Wygląda na to, że — podobnie jak w przypadku „Snajpera” — firma sięgnie po zagranicznych partnerów, którym zleci wykonanie części prac.

— Chcemy produkować dwie gry równolegle, a własnymi siłami nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Dlatego outsourcing jest konieczny. Zastanawiamy się jeszcze nad skalą współpracy w przypadku kontynuacji „Lords of the Fallen” — mówi Marek Tymiński.

 

OKIEM ANALITYKA

CI Games musi udowodnić swoje aspiracje

ŁUKASZ KOSIARSKI

analityk DM BZ WBK

Szacuję, że CI Games sprzeda w 2017 r. 1,8 mln sztuk trzeciej części „Snajpera”. To wynik lepszy od „Snajpera 2”, ale daleko mu od najlepiej sprzedających się strzelanin z kategorii AAA, takich jak „Call of Duty”, „Battlefield” czy „Far Cry”. CI Games jest dopiero na początku drogi i musi udowodnić, że jest w stanie wyprodukować grę na najwyższym światowym poziomie i dobrze ją wypromować. Tylko w ten sposób może dołączyć do globalnej czołówki. Pokazywane fragmenty rozrywki napawają optymizmem, jednak jest za wcześnie na ocenę, jak „Snajper 3” obroni się jako całość. Jej dobre przyjęcie przez recenzentów i youtuberów na pewno pozytywnie wpłynie na sprzedaż. Ustalenie daty premiery na styczeń da CI Games szansę na dopracowanie gry. Jednocześnie „Snajper 3” będzie pierwszą grą snajperską, która trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Tuż po niej ukaże się „Sniper Elite 4” oraz nowa odsłona nastawionego na kooperację „Tom Clancy’s Ghost Recon”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Snajper w sierpniu wystrzeli na wiwat