Czytasz dzięki

Śnieżka liczy rekordowe zyski

opublikowano: 20-11-2020, 18:08

Podkarpacki wytwórca farb przyspiesza inwestycje i zapowiada obfitą dywidendę. Pandemia nie zmniejszyła popytu na jego produkty.

Wirusoodporny
Wirusoodporny
Piotr Mikrut, prezes Śnieżki zapewnia, że COVID-19 nie ma negatywnego wpływu ma przychody jego firmy.
Marek Wiśniewski

Wczesna wiosna była okresem niepewności i dlatego zarząd Śnieżki postanowił przyhamować nieco wydatki inwestycyjne. Szybko okazało się jednak, że pomimo pandemii sprzedaż materiałów budowalnych, w tym również farb rośnie, jak na drożdżach. Dlatego producent z Podkarpacia wrócił do wcześniejszych zamierzeń.

- CAPEX na 2020 r. powinni być zrealizowany zgodnie z planem – deklaruje prezes Piotr Mikrut.

Spółka zakładała, że na tegoroczne inwestycje, przede wszystkim na magazyn, przeznaczy 95 mln zł.

Zdaniem szefa Śnieżki bieżący rok może być rekordowy pod względem zysku netto. W 2019 r. cała grupa zarobiła na czysto 59,5 mln zł, a rok wcześniej 61,6 mln zł. Już po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku skonsolidowany wynik finansowy netto przekroczył 80,4 mln zł (przychody wyniosły prawie 621,9 mln zł, podczas gdy przed rokiem było to 528,1 mln zł, a w całym 2019 r. - 717,1 mln zł). W tej sytuacji zdaniem Piotra Mikruta dywidenda z tegorocznego zysku mogłaby być wyższa od zeszłorocznej (2,6 zł na akcję).

W trzecim kwartale Śnieżka odnotowała wzrost sprzedaży na trzech z czterech głównych rynków - w Polsce, na Węgrzech i na Ukrainie. Spadły po raz kolejny przychody na Białorusi. Piotr Mikrut ma jednak nadzieję, że to ostatni taki rok. Spółka przybudowała ofertę i liczy na to, że w zbliżającym się roku zdoła zwiększyć sprzedaż.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane