Sniper nie spełnił oczekiwań

opublikowano: 25-11-2019, 22:00

Choć najnowsza produkcja CI Games została lepiej oceniona niż poprzednia odsłona gry, to sprzedaż nie zachwyciła.

Nawet ponad 8 proc. tracił w poniedziałek kurs CI Games przy wysokich jak na tę spółkę obrotach. Tak inwestorzy zareagowali na premierę najnowszej produkcji studia: „Sniper Ghost Warrior Contratacts”, która odbyła się w piątek wieczorem. Choć recenzje prasy i oceny graczy są lepsze niż w przypadku „Snipera 3”, to jest ich zdecydowanie mniej niż w poprzedniej odsłonie. Widać też mniejsze zainteresowanie portali branżowych, co nie wróży dobrze sprzedaży.

— Premierę nowego „Snipera” uważam za nieudaną. Wiele wskaźników okołopremierowych wskazuje, że sprzedaż jest na niezadowalającym poziomie. W szczytowym momencie w grę grało jednocześnie około 2,5 tys. graczy — to o około 40 proc. mniej niż w przypadku poprzedniej odsłony, a pamiętać należy, że jej sprzedaż również była niezadowalająca — mówi Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ.

W weekend gra była w okolicach 10.-25. miejsca na liście bestsellerów Steamu, w poniedziałek rano znajdowała się w trzeciej dziesiątce, a obecnie zajmuje miejsce powyżej 30.

— Te pozycje nie wskazują niestety na dobrą sprzedaż. Przykładowo „Sniper 3” utrzymywał się na pierwszej stronie Steamu przez kilka dni po premierze — wskazuje analityk.

W kwartale od debiutu „Sniper 3” sprzedał się w około 0,7 mln sztuk.

— Przed premierą prognozowałem, że czwarta odsłona gry może się sprzedać w liczbie około 0,5 mln sztuk, ale teraz uważam, że sukcesem będzie sprzedaż na poziomie 300-350 tys. do dystrybutorów. Szacuję, że łączne koszty produkcji i marketingu mogły sięgnąć około 30 mln zł. To rodzi pytanie o dalsze finansowanie spółki, gdyż w styczniu mija termin spłaty jednego z kredytów, a w czerwcu większego — w sumie około 24 mln zł — mówi analityk DM BOŚ.

CI Games niedawno sięgał po finansowanie. W czerwcu z emisji 10,8 mln akcji pozyskał 9,7 mln zł. Pieniądze miały zostać przeznaczone na rozwój zespołu produkcyjnego w drugiej połowie 2019 r., kampanię marketingową gry „Sniper Ghost Warrior Contracts” oraz rozwój działalności wydawniczej. Marek Tymiński, prezes i główny akcjonariusz spółki, 25 października w transakcji pakietowej sprzedał 7 mln akcji po cenie 0,99 zł. Po transakcji jego zaangażowanie spadło z 36,84 do 32,52 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane