Sniper nie spełnił oczekiwań

opublikowano: 25-11-2019, 22:00

Choć najnowsza produkcja CI Games została lepiej oceniona niż poprzednia odsłona gry, to sprzedaż nie zachwyciła.

Nawet ponad 8 proc. tracił w poniedziałek kurs CI Games przy wysokich jak na tę spółkę obrotach. Tak inwestorzy zareagowali na premierę najnowszej produkcji studia: „Sniper Ghost Warrior Contratacts”, która odbyła się w piątek wieczorem. Choć recenzje prasy i oceny graczy są lepsze niż w przypadku „Snipera 3”, to jest ich zdecydowanie mniej niż w poprzedniej odsłonie. Widać też mniejsze zainteresowanie portali branżowych, co nie wróży dobrze sprzedaży.

— Premierę nowego „Snipera” uważam za nieudaną. Wiele wskaźników okołopremierowych wskazuje, że sprzedaż jest na niezadowalającym poziomie. W szczytowym momencie w grę grało jednocześnie około 2,5 tys. graczy — to o około 40 proc. mniej niż w przypadku poprzedniej odsłony, a pamiętać należy, że jej sprzedaż również była niezadowalająca — mówi Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ.

W weekend gra była w okolicach 10.-25. miejsca na liście bestsellerów Steamu, w poniedziałek rano znajdowała się w trzeciej dziesiątce, a obecnie zajmuje miejsce powyżej 30.

— Te pozycje nie wskazują niestety na dobrą sprzedaż. Przykładowo „Sniper 3” utrzymywał się na pierwszej stronie Steamu przez kilka dni po premierze — wskazuje analityk.

W kwartale od debiutu „Sniper 3” sprzedał się w około 0,7 mln sztuk.

— Przed premierą prognozowałem, że czwarta odsłona gry może się sprzedać w liczbie około 0,5 mln sztuk, ale teraz uważam, że sukcesem będzie sprzedaż na poziomie 300-350 tys. do dystrybutorów. Szacuję, że łączne koszty produkcji i marketingu mogły sięgnąć około 30 mln zł. To rodzi pytanie o dalsze finansowanie spółki, gdyż w styczniu mija termin spłaty jednego z kredytów, a w czerwcu większego — w sumie około 24 mln zł — mówi analityk DM BOŚ.

CI Games niedawno sięgał po finansowanie. W czerwcu z emisji 10,8 mln akcji pozyskał 9,7 mln zł. Pieniądze miały zostać przeznaczone na rozwój zespołu produkcyjnego w drugiej połowie 2019 r., kampanię marketingową gry „Sniper Ghost Warrior Contracts” oraz rozwój działalności wydawniczej. Marek Tymiński, prezes i główny akcjonariusz spółki, 25 października w transakcji pakietowej sprzedał 7 mln akcji po cenie 0,99 zł. Po transakcji jego zaangażowanie spadło z 36,84 do 32,52 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane