Snow Software chce rządzić w licencjach

Szwedzka firma IT rozpoczyna ekspansję na polskim rynku. Celuje w pozycję lidera w segmencie, w którym się specjalizuje.

Polscy przedsiębiorcy coraz bardziej świadomie zarządzają licencjami na oprogramowanie, którego używają w biznesie. Dostrzegła to szwedzka firma Snow Software, która jest jednym z globalnych liderów systemów IT, wspomagających zarządzanie licencjami (tzw. klasa SAM). Dlatego zdecydowała się wejść do Polski i ma tu mocarstwowe plany.

NIE TYLKO SIEĆ PARTNERSKA:
Zobacz więcej

NIE TYLKO SIEĆ PARTNERSKA:

Mateusz Majewski, szef Snow Software w Polsce, zapowiada, że chce wyjść poza tradycyjne kanały sprzedaży. Dlatego postawi na współpracę także z firmami doradczymi i dużymi integratorami. Grzegorz Kawecki

— Chcemy być liderem polskiego rynku rozwiązań SAM — zapowiada Mateusz Majewski, szef Snow Software nad Wisłą.

Według niego, Snow jest pierwszym globalnym graczem w segmencie systemów SAM, który zdecydował się na ekspansję nad Wisłą. Resztę rynku stanowią pośrednio. Na razie w warszaw-mali, lokalni gracze, którzy od lat sprzedają proste systemy do zarządzania licencjami. Snow chce iść dalej i zaproponować nie tylko aplikację, ale także usługi, które pozwolą na oszczędności w tym obszarze.

— Dzięki korzystaniu z zaawansowanych narzędzi SAM oszczędności mogą być znaczące i sięgnąć nawet 30 proc. wydatków firmy na licencje — mówi Mateusz Majewski. Wyjaśnia, że przedsiębiorcy często nie wiedzą, jaka część licencji na oprogramowanie, za które płacą, jest realnie wykorzystywana przez pracowników. Aplikacje takich firm jak Snow Software pozwalają na zrobienie w tym obszarze porządków.

Szwedzka firma IT dosyć dobrze zna polski rynek. Była na nim obecna od dawna przez sieć partnerów. Kiedy uznała, że jest wystarczająco dojrzały, zdecydowała się pojawić na nim bezpośrednio. Na razie w warszawskim oddziale Snow pracuje kilka osób, ale ta liczba ma sukcesywnie wzrastać wraz z rozwojem polskiego biznesu. Snow zamierza podejść do budowy sieci sprzedaży w inny sposób niż pozostałe firmy informatyczne. Standardem na rynku IT jest opieranie się na lokalnych partnerach, którzy nie tylko sprzedają systemy, ale także je wdrażają. Dla Snow ma to być ważny kanał sprzedaży, ale niejedyny.

— Jesteśmy także zainteresowani docieraniem do klientów przez firmy doradcze czy dużych integratorów IT — mówi Mateusz Majewski.

Według niego, we wszystkich tych kategoriach systemy klasy SAM stanowią ciekawe uzupełnienie oferty. Konsultantom systemy zarządzania licencjami pozwalają na kontrolę tego obszaru działalności klienta pod kątem zarządzania ryzykiem czy optymalizacji kosztów. W przypadku integratorów to kolejna usługa, która może zostać wdrożona u klienta. Wejście do Polski to pierwszy krok Snow na rynkach Europy Wschodniej. Firma wrzuciła bowiem nasz kraj do jednego worka z Ukrainą, Rosją czy państwami bałtyckimi. Po ustabilizowaniu się polskiego biznesu zamierza z Warszawy prowadzić ekspansję właśnie w tym kierunku. U południowych sąsiadów firma już się pojawiła — działa w Czechach i na Słowacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Snow Software chce rządzić w licencjach