Softblue rusza za granicę

Specjaliści od wynalazków rozpoczynają eksport pierwszego swojego produktu: innowacyjnego czujnika temperatury.

Notowana od grudnia na NewConnect firma Softblue wyróżnia się na parkiecie specjalizacją — jej celem jest bowiem zarabianie na komercjalizacji badań naukowych. Inaczej mówiąc: przerabianie wynalazków w produkty i ich sprzedawanie. Spółka, która przed debiutem dostała 10 mln zł od inwestorów obejmujących jej akcje, rozpoczyna sprzedaż swojego pierwszego produktu. Jest nim innowacyjny czujnik mierzący temperaturę.

Tomasz Kierul, jeden z założycieli i prokurent w Softblue, wyjaśnia, że czujnik pozwala dokładnie sprawdzić zmianę temperatury czy wilgotności transportowanych towarów. Jest to bardzo ważne przy przewozie leków, szczepionek czy żywności. Nawet drobne wahania temperatury mogą doprowadzić do zepsucia się całej partii towaru.

— Podpisaliśmy już pierwszy duży kontrakt na dostawęnaszych czujników z kanadyjską firmą Leenlife Pharma International. Pracujemy nad kolejnymi umowami na rynkach europejskim i amerykańskim — mówi Tomasz Kierul.

Jego zdaniem, produkt Softblue nie ma żadnej konkurencji na globalnym rynku. Ponieważ czujniki nie cieszą się zbytnim zainteresowaniem w Polsce, dlatego firma zamierza skoncentrować się na ich sprzedaży w USA, Skandynawii, Francji i Niemczech.

— Te kraje charakteryzują się wysoką kulturą technologiczną, co przekłada się na zainteresowanie naszymi produktami — mówi Tomasz Kierul. W ekspansji zagranicznej spółce pomoże dotacja, którą przyznało jej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Z programu Go-Global, który wspiera eksport polskich produktów, dostała ona 130 tys. zł na rozwój sprzedaży w Europie Zachodniej.

Na razie trudno, jak eksport czujnika wpłynie na tegoroczne wyniki spółki. Kanadyjski kontrakt ma przynieść Softblue 6 mln USD przychodów w ciągu dwóch lat, a ubiegły rok firma zamknęła 7 mln zł przychodów i symbolicznym zyskiem w wysokości 112 tys. zł. Innowacyjny czujnik nie jest jedynym wytworem komercjalizacji polskich wynalazków przez Softblue. Giełdowa spółka przygotowuje się także do uruchomienia sprzedaży drona, który będzie mierzył zanieczyszczenie powietrza spowodowane przez np. spalanie śmieci. Produkt zamierza sprzedawać w Polsce i nnych państwach regionu, w których występuje problem niskich emisji. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Softblue rusza za granicę