Solorz był zbyt twardy

KAJ
opublikowano: 03-07-2009, 00:00

Polsat źle negocjował rabaty reklamowe zimą, na czym skorzystał TVN.

Polsat źle negocjował rabaty reklamowe zimą, na czym skorzystał TVN.

Przychody z reklam TVN, według danych cennikowych, w pierwszej połowie 2009 r. wyniosły 1,37 mld zł. Tym samym stacja zarządzana przez Piotra Waltera wyprzedziła Polsat, który zgarnął 1,12 mld zł, przy 13-procentowym spadku.

— Dane TNS OBOP nie uwzględniają trendów cennikowych i rabatów, więc na pierwszy rzut oka mówią niewiele. Pokazują wzrost przychodów z reklam TVN o 7,3 proc. kiedy sama spółka sygnalizuje kilkunastoprocentowe spadki — mówi Sobiesław Pająk, analityk DM IDM SA.

Jednak Rafał Oracz, dyrektor generalny CR Media Consulting, przyznaje, że choć wyniki pokazują nieprawdziwą dynamikę to potwierdzają zmianę lidera.

— Znam politykę reklamową obu stacji na ten rok. TVN na pewno wyprzedził Polsat, który popełnił błąd w negocjacjach na początku tego roku. Ta wpadka będzie ciążyła na stacji Solorza do końca 2009 r. — uważa Rafał Oracz.

Jego zdaniem, Polsat podczas tradycyjnych negocjacji kontraktów reklamowych na początku tego roku dość sztywno negocjował rabaty. Stacja oceniała, że załamanie na rynku będzie płytsze i krótsze, a spadające stawki reklamowe TVN i obu kanałów TVP pozwolą jej utrzymać liczbę reklamodawców.

— Jeśli TVN w tym półroczu zmniejszy swoje wpływy z reklam o 15 proc., to w przypadku Polsatu będzie to 20-30 proc. w dół — zaznacza Rafał Oracz.

Według danych TNS OBOP w I półroczu TVP1 zebrała z reklam 856 mln zł, a TVP2 576 mln zł. Wśród kanałów tematycznych na pierwszym miejscu uplasowała się VIVA Polska z cennikowym przychodem 162 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu