Solorz działa szybko, będą cięcia w Polkomtelu

Magdalena Wierzchowska
opublikowano: 15-11-2011, 00:00

Na spotkaniu nowego właściciela operatora sieci Plus z dyrektorami padło magiczne słowo: restrukturyzacja. Plany są ambitne.

Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, działa błyskawicznie. Biznesmen wymienił radę nadzorczą operatora sieci Plus i objął funkcję prezesa (został oddelegowany przez radę nadzorczą) kilka godzin po uzyskaniu kontroli nad spółką. Chciał uniknąć bezkrólewia. Spotkanie z dyrektorami również odbyło się błyskawicznie — już następnego dnia, w czwartek 10 listopada. Zygmunt Solorz-Żak wylał kubeł zimnej wody na głowy pracowników spółki.

— Na spotkaniu dyrektorzy usłyszeli magiczne słowo: restrukturyzacja — mówi jeden z naszych rozmówców.

To, że zmiana właściciela Polkomtela spowoduje cięcia zatrudnienia, wiadomo było, zanim proces sprzedaży operatora ruszył na dobre. Możliwość obniżki kosztów osobowych była jednym z elementów, który śrubował cenę telekomu.

Na rynku panuje opinia, że w Plusie znalazły schronienie osoby, które dobrze się kojarzyły tej czy tamtej ekipie politycznej. Sama skala ubiegłotygodniowego spotkania pokazała różnicę w podejściu do biznesu w Polkomtelu i Polsacie — w Telewizji Polsat jest 20 dyrektorów, w Polkomtelu — ponad 100, choć oczywiście trzeba wziąć poprawkę na wielkości obu firm. Zygmunt Solorz-Żak wspomniał też na czwartkowym spotkaniu o konieczności szukania synergii pomiędzy sieciami sprzedaży Polkomtela i Cyfrowego Polsatu.

Czyli — kolejne cięcia. O tym, że ograniczenie sieci sprzedaży obu podmiotów jest jednym z najbardziej naturalnych ruchów, pisaliśmy w ubiegłym tygodniu. Łączenie ofert nie będzie łatwym procesem. O ile szybki bezprzewodowy internet LTE można wprowadzić od ręki w salonach Plusa, o tyle przygotowania do sprzedaży platformy satelitarnej mogą trwać miesiącami. Wprowadzana teraz przez Polkomtel usługa finansowa na bazie współpracy z BZ WBK była przygotowywana 8-9 miesięcy.

— Najpierw Polkomtel powinien zbudować zasięg LTE, potem wprowadzić ofertę łączącą internet z telewizją, a na końcu dostosować do niej sieć sprzedaży — mówi jeden z naszych rozmówców z branży.

Sprawę komplikuje prowadzona przez Polkomtel zmiana wystroju sieci salonów sprzedaży — nasze źródła szacują, że spółce uda się do końca roku zmienić wystrój w 25 proc. placówek, bo cały proces ruszył na dobre dopiero przed wakacjami, z dużym opóźnieniem. Nie udało nam się wczoraj skontaktować z Zygmuntem Solorzem-Żakiem. Z nieoficjalnych informacji wynika, że biznesmen myśli też o wprowadzeniu wspólnej oferty Cyfrowego Polsatu i Polkomtela jeszcze przed świętami, które są tradycyjnie okresem żniw zarówno dla operatorów platform satelitarnych, jak i sieci telefonii komórkowej. Nie wiadomo, czy to się uda — święta już za pasem, a główni konkurenci obu firm zaczynają zasypywać klientów bajecznymi prezentami, czy to w postaci telewizorów 3D (Cyfra Plus), telewizorów HD („n”), nielimitowanych SMS i MMS oraz laptopów (T-Mobile).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu