i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Spółka przez lata szukała technologicznego sposobu na prezentację cyfrowych treści np. w hipermarketach... jak najbliżej klienta. Dziś sama jest coraz bliżej komercyjnych wdrożeń.
Przeczytaj artykuł i dowiedz się:
jaki wynalazek na rynek wprowadza Solution SCA
kto w Arabii Saudyjskiej zdecydował się na wdrożenie go w sieci sklepów
na jakim etapie są obecnie testy urządzenia w IKEA
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Spółka przez lata szukała technologicznego sposobu na prezentację cyfrowych treści np. w hipermarketach... jak najbliżej klienta. Dziś sama jest coraz bliżej komercyjnych wdrożeń.
Digital signage, czyli cyfrowa dystrybucja multimedialnych treści (najczęściej o charakterze informacyjno-promocyjnym) poprzez centralnie zarządzaną sieć elektronicznych wyświetlaczy, zdołała się już dobrze zadomowić w sektorze retail. Teraz natomiast firmy szukają nowych możliwości zastosowania wyświetlaczy i zwiększenia skuteczności prezentowanych na nich komunikatów. Solution SCA od ok. 10 lat pracuje nad udoskonaleniem własnego wyświetlacza zamontowanego na wymiennej rączce do sklepowego wózka na zakupy, wpiętego w system do zarządzania oraz monitoringu treści i analityki danych (m.in. heat mapa poruszania się klientów po sklepie). Opracowała rozwiązanie, które dzięki dodatkowej sieci czujników instalowanych w sklepie pozwala na prezentację klientom treści zmieniających się w zależności od strefy zakupowej, do której przechodzą.
Piotr Sobczak, prezes Solution SCA, mówi, że zainteresowanie projektem wzrosło zwłaszcza w ostatnich trzech latach. Firma obecnie kończy etap testów w sklepie IKEA w Szwecji. W 2021 r. w wyniku umowy podpisanej z grupą Faden Media Group, specjalizującą się w reklamie wewnętrznej, zakończyła testy w pierwszym hipermarkecie w Arabii Saudyjskiej, a 6 tys. urządzeń firmy Solution SCA jest obecnie instalowanych w 38 sklepach na tamtejszym rynku. Umowa uwzględnia montaż łącznie 25 tys. wyświetlaczy w wózkach i możliwe dalsze wdrożenia także w kolejnych krajach Zatoki Perskiej. Wcześniej Solution SCA przeprowadziła jeszcze kilka pojedynczych wdrożeń.
- Udostępniamy system, który wyświetla klientom przekazy reklamowe dokładnie w punkcie, w którym mogą dokonać zakupu. To urządzenie bezpośrednio zwiększające poziom sprzedaży w sklepach, dające również narzędzia analityczne dodatkowo podnoszące rentowność sklepów - zapewnia Piotr Sobczak.
Firma opracowała urządzenie wkomponowane w strukturę sklepu, zintegrowane z siatką czujników umożliwiających personalizację treści, niezmieniające nawyków klienta (wyświetlacz uaktywnia się dzięki sensorom ruchu), ale także odporne na warunki atmosferyczne, zasilane energią nie częściej niż raz w tygodniu, trudne do zbycia w przypadku kradzieży itd.
Technologia i promocja
Piotr Sobczak, prezes Solution SCA, próbuje przekonać zagraniczne sieci sklepów i hipermarkety do nowego rozwiązania marketingowego. Wyświetlacz wmontowany w rączkę sklepowego wózka przed oczami klienta wyświetli promocje z półki obok.
Marek Wiśniewski
- Klient na zakupach w hipermarkecie spędza średnio ok. 40 min. W zależności od zaplanowanej przez nadawcę liczby reklam do wyświetlenia, w tym czasie częstotliwość emisji każdej z nich będzie się mieścić w przedziale od kilkunastu do kilkudziesięciu razy – zaznacza Piotr Sobczak.
Prace badawczo-rozwojowe i realizacja projektu budowy wyświetlacza były finansowania przez inwestorów – firmę na początku wspierali drobni inwestorzy, a potem w ramach emisji pozyskała łącznie ponad 12 mln zł.